FedEx: maradandó sérüléseket okozott a Petya

A FedEx kiállt a nyilvánosság elé, és elismerte, hogy a Petya zsaroló vírus pusztításának következtében nem minden adatát tudta helyreálltani. Még most is vannak nehézkesen működő rendszerei.
 

A Petya zsaroló program június végén tért vissza, és első körben Ukrajnában okozott rendkívül komoly károkat. Egyebek mellett bankok, pénzintézetek és a Boriszpili repülőtér egyes informatikai rendszerei is megbénultak. Nem kellett hozzá sok idő, hogy a Petya "áttörje" Ukrajna határait, és globális pusztítást végezzen. Először az orosz Rosznyefty olajvállalat esett el, majd sorban következtek a kisebb-nagyobb szervezetek, vállalatok. Egyebek mellett a Mondelez, a DLA Piper, a Merck és a Maersk is az áldozatok listájára került. Azonban a szállítmányozás terén nem kizárólag az utóbbi, dán cég rendszerébe került be a kártékony program, hanem a FedEx informatikája is térdre kényszerült. Méghozzá nagyon jelentős mértékben. A vállalat a héten kiállt a nyilvánosság elé, és néhány részletet megosztott. Ezek fontos tanulsággal szolgálhatnak a jövőre nézve minden vállalat számára.
 
Dőltek a dominók
 
A Fedex tájékoztatása szerint minden az ukrán kirendeltségében kezdődött, ahol az egyik számítógép megfertőződött, és ettől kezdve a Petya megállíthatatlannak bizonyult. A helyi szervezet rendszerének letarolása után hamar megtalálta a károkozó az utat a nemzetközi adatközpontok, hálózatok felé. A legnagyobb rombolást a TNT hálózatában végezte, de egyéb rendszerek is megsínylették a vírusinváziót.
 
A vállalat jelezte, hogy az incidens során ügyfél és egyéb bizalmas információk nem szivárogtak ki, viszont vannak olyan szerverek, adatbázisok, amelyekben helyreállíthatatlan károk következtek be. Így üzletileg kritikus információknak is örökre búcsút kellett inteni.
 
Az incidensreagálás a lehetőségekhez képest gyorsan kezdetét vette, de ez nem volt elég. A helyreállítás pedig még időigényesebbnek bizonyul. Noha a legfontosabb üzleti rendszerek már működőképesek, és a cég kezd kilábalni a problémákból, azért még mindig vannak olyan alkalmazások, amelyek működése nem optimális. Ezt pedig az ügyfelek is érzékelhetik, hiszen a vállalat szerint egyes szolgáltatások esetében, valamint a számlázásban még mindig lehetnek csúszások.
 
"Egyelőre nem tudjuk megjósolni, hogy mikorra végezhetünk a rendszereink helyreállításával. Azonban alapos okunk van feltételezni, hogy lesznek olyan területek, ahol a teljes helyreállításra nem leszünk képesek, és nem tudunk megmenteni minden üzletileg kritikus adatunkat, amiket a vírus letitkosított" - nyilatkozta a FedEx képviselője.
 
A vállalatnál egyelőre meg sem tudják becsülni a károk nagyságát, amik az adatvesztésből, a helyreállításból, az üzleti folyamatok kieséséből, a szakértői és jogi költségekből, valamint nem utolsó sorban abból származnak, hogy ügyfelek pártolhattak el a cégtől.
 
  1. 4

    A Firefox legújabb kiadása számos sebezhetőséget orvosolt.

  2. 4

    A CrushFTP fejlesztői egy biztonsági rést foltoztak be.

  3. 4

    A GNU C Library kapcsán egy veszélyes biztonsági résre derült fény.

  4. 4

    A Microsoft Edge legújabb verziója számos sebezhetőséget szüntet meg.

  5. 4

    Kritikus fontosságú hibajavítás vált elérhetővé a ChromeOS-hez.

  6. 3

    A ClamAV kapcsán egy közepes veszélyeségű sebezhetőségre derült fény.

  7. 3

    Az IBM két sebezhetőségről számolt be a WebSphere Application Server kapcsán.

  8. 3

    Az Oracle 71 hibajavítást adott ki az Oracle Linux operációs rendszerhez.

  9. 4

    Több mint egy tucat biztonsági javítással bővült a Google Chrome.

  10. 4

    Letölthető a VirtualBox legújabb kiadása benne 13 biztonsági javítással.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség