Vírusvédelem is dukál az okosautókhoz?

​A Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a vezérlőegységnek a prototípusát, amely a modern gépkocsik védelmét hivatott elősegíteni.
 

Az autóipar kezdetek óta élen jár az innovációban és az új technológiák beépítésében, alkalmazásában, köztük a távoli diagnosztikával, a telemetriai technológiákkal, az önvezető autók fejlesztésével stb. Ezzel párhuzamosan a járművekbe mind több és komplexebb számítógépes rendszer kerül vezérlőkkel, érzékelőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek biztosítják az interaktivitást a járművek vezetőivel, utasaival vagy akár egyéb járművekkel. 
 
Okosautók kibercsapdái

A növekvő számú, harmadik féltől származó alkalmazások, az okosautókban található rendszerek egyre összetettebbé válása, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy IT-biztonsági szempontból mélyrehatóan lehessen tesztelni a teljes rendszert. A SCU szerepe, hogy az okosautók biztonságát a lehető legkisebb mértékben befolyásolják ezek a tényezők függetlenül attól, hogy az adott gyártó éppen milyen szoftvereket, rendszereket használ. 

A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik a gépkocsi több alhálózatához, és biztonsági átjáróként ellenőriz minden bejövő, illetve kimenő adatforgalmat. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőzi a nemkívánatos kommunikációt a különböző egységek között.

A megoldás saját operációs rendszert, a KasperskyOS-t használja, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerekhez fejlesztettek ki. A KasperskyOS az esetlegesen nem dokumentált, és kockázatot jelentő gyenge pontok feltérképzésében, illetve kiküszöbölésében is közreműködik. Például, ha egy illetéktelen kód kerül be a jármű rendszerébe, akkor annak végrehajtása nem történik meg a biztonsági cég operációs rendszere alatt. 


"A modern személygépkocsik ökoszisztémája egyre összetettebb és interaktívabb, ezért cseppet sem meglepő, hogy aggályok merülnek fel mind a fogyasztók, mind a gyártók körében az informatikai biztonság kapcsán. Miközben a lehetőségek és az előnyök nyilvánvalóak, aközben nagy az igény, hogy az autóipari rendszerek biztonságosak legyenek. A SCU prototípusának megalkotása egy nagy előrelépés az autók biztonságos kommunikációjának biztosítása felé" - mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies vezetője.

A platform lehetőséget ad egyedi, testreszabott alkalmazások fejlesztésére, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy saját eszközöket dolgozzanak ki saját gépkocsijaikhoz. A SCU szabadon elérhető az OEM (Original Equipment Manufacturer) és ODM (Original Design Manufacturer) gyártók, a rendszerintegrátorok, valamint a szoftverfejlesztők számára.
 
  1. 3

    A Java hat biztonsági hibajavítást kapott.

  2. 4

    Az Oracle 43 biztonsági rést foltozott be a MySQL Serveren.

  3. 4

    Az Oracle három olyan hibáról számolt be, amelyek a VirtualBoxot érintik.

  4. 3

    Az Apache Traffic Server több biztonsági hibát tartalmaz.

  5. 3

    A Juniper számos sérülékenységet szüntetett meg a Junos OS-ben.

  6. 4

    Az Oracle kiadta a Database Server legújabb biztonsági frissítését.

  7. 4

    A Microsoft az Edge webböngészőhöz egy fontos biztonsági frissítést adott ki.

  8. 3

    A Palo Alto több frissítést is kiadott a PAN-OS-hez.

  9. 3

    A GitLab fejlesztői öt biztonsági hibáról adtak ki tájékoztatást.

  10. 4

    Az Adobe öt hibajavítást készített a kereskedelmi platformjaihoz.

Partnerhírek
​Az ESET kutatói vizsgálták a RansomHub csoportot

Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.

Támadást hajtott végre a Kínához köthető FamousSparrow csoport

Az ESET kutatói felfedezték, hogy a FamousSparrow hackercsoport felelős egy pénzügyi szektorban működő amerikai kereskedelmi szervezet és egy mexikói kutatóintézet ellen elkövetett kibertámadásért.

hirdetés
Közösség