Vírusvédelem is dukál az okosautókhoz?
A Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a vezérlőegységnek a prototípusát, amely a modern gépkocsik védelmét hivatott elősegíteni.
Az autóipar kezdetek óta élen jár az innovációban és az új technológiák beépítésében, alkalmazásában, köztük a távoli diagnosztikával, a telemetriai technológiákkal, az önvezető autók fejlesztésével stb. Ezzel párhuzamosan a járművekbe mind több és komplexebb számítógépes rendszer kerül vezérlőkkel, érzékelőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek biztosítják az interaktivitást a járművek vezetőivel, utasaival vagy akár egyéb járművekkel.
Okosautók kibercsapdái
A növekvő számú, harmadik féltől származó alkalmazások, az okosautókban található rendszerek egyre összetettebbé válása, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy IT-biztonsági szempontból mélyrehatóan lehessen tesztelni a teljes rendszert. A SCU szerepe, hogy az okosautók biztonságát a lehető legkisebb mértékben befolyásolják ezek a tényezők függetlenül attól, hogy az adott gyártó éppen milyen szoftvereket, rendszereket használ.
A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik a gépkocsi több alhálózatához, és biztonsági átjáróként ellenőriz minden bejövő, illetve kimenő adatforgalmat. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőzi a nemkívánatos kommunikációt a különböző egységek között.
A megoldás saját operációs rendszert, a KasperskyOS-t használja, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerekhez fejlesztettek ki. A KasperskyOS az esetlegesen nem dokumentált, és kockázatot jelentő gyenge pontok feltérképzésében, illetve kiküszöbölésében is közreműködik. Például, ha egy illetéktelen kód kerül be a jármű rendszerébe, akkor annak végrehajtása nem történik meg a biztonsági cég operációs rendszere alatt.

"A modern személygépkocsik ökoszisztémája egyre összetettebb és interaktívabb, ezért cseppet sem meglepő, hogy aggályok merülnek fel mind a fogyasztók, mind a gyártók körében az informatikai biztonság kapcsán. Miközben a lehetőségek és az előnyök nyilvánvalóak, aközben nagy az igény, hogy az autóipari rendszerek biztonságosak legyenek. A SCU prototípusának megalkotása egy nagy előrelépés az autók biztonságos kommunikációjának biztosítása felé" - mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies vezetője.
A platform lehetőséget ad egyedi, testreszabott alkalmazások fejlesztésére, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy saját eszközöket dolgozzanak ki saját gépkocsijaikhoz. A SCU szabadon elérhető az OEM (Original Equipment Manufacturer) és ODM (Original Design Manufacturer) gyártók, a rendszerintegrátorok, valamint a szoftverfejlesztők számára.
-
A Java hat biztonsági hibajavítást kapott.
-
Az Oracle 43 biztonsági rést foltozott be a MySQL Serveren.
-
Az Oracle három olyan hibáról számolt be, amelyek a VirtualBoxot érintik.
-
Az Apache Traffic Server több biztonsági hibát tartalmaz.
-
A Juniper számos sérülékenységet szüntetett meg a Junos OS-ben.
-
Az Oracle kiadta a Database Server legújabb biztonsági frissítését.
-
A Microsoft az Edge webböngészőhöz egy fontos biztonsági frissítést adott ki.
-
A Palo Alto több frissítést is kiadott a PAN-OS-hez.
-
A GitLab fejlesztői öt biztonsági hibáról adtak ki tájékoztatást.
-
Az Adobe öt hibajavítást készített a kereskedelmi platformjaihoz.
![]() |
Bitdefender Internet Security 1 év 10 eszköz |
13990 Ft | |
![]() |
F-Secure Total 2 év 5 eszköz |
25990 Ft | |
![]() |
Bitdefender Antivirus Plus 10 eszköz 2 év |
15990 Ft | |
Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.
Az ESET kutatói felfedezték, hogy a FamousSparrow hackercsoport felelős egy pénzügyi szektorban működő amerikai kereskedelmi szervezet és egy mexikói kutatóintézet ellen elkövetett kibertámadásért.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat