Online és mobil játékokra sújtottak le a kiberbűnözők
A számítógépes és mobil játékok piaca folyamatosan növekszik, és egyre több felhasználót ér el. Erre pedig sajnos a kiberbűnözés is felfigyelt.
Manapság majdnem minden játékot úgy fejlesztenek, hogy azok online módon is használhatók legyenek. Ezt az is jól alátámasztja, hogy a bevételek majdnem felét mobil játékok adják, például olyan szoftverek, mint a Pokémon Go, a Clash Royale vagy a Super Mario Run. Az is megfigyelhető, hogy a játékkonzolok és a számítógépek esetében a felhasználók mind inkább a virtuális áruházakat választják a fizikai megfelelőikkel szemben. Természetesen a fejlesztőcégek ebből megpróbálnak minél többet profitálni. Előrejelzések szerint a játékipar forgalma 2017-ben eléri a 105 milliárd dollárt.
A Sophos szerint ennek a két tényezőnek a kombinációja miatt - azaz a játékipar gyors növekedésének és az online környezetek egyre népszerűbbé válásának következtében - a videojátékok mind gyakrabban válnak digitális bűnözők célpontjává, miközben a játékosok egyre több veszélynek vannak kitéve. Ez alatt pedig nemcsak a fanatikusabb rétegbe tartozó felhasználókat kell érteni, hanem mindenkit, aki például váróhelyiségekben vagy utazás közben mobilos játékokkal üti el az időt.
Lehetséges veszélyforrások
Prémium előfizetéssel!
-
A D-Link egyik routere kapcsán egy biztonsági hiba látott napvilágot.
-
A ClamAV kapcsán két biztonsági hiba javítására kell figyelmet fordítani.
-
Az Apache Commons két biztonsági hibajavítással egészült ki.
-
A Citrix Secure Access Client egy biztonsági hibajavítást kapott.
-
A Google Chrome legfrsisebb kiadása két biztonsági hibajavítással érkezett.
-
Az Apache Tomcathez több biztonsági hibajavítás érkezett.
-
A Veeam Backup & Replication két sérülékenység miatt szorul frissítésre.
-
A Tenable három biztonsági hibát javított az Agent alkalmazásban.
-
A Microsoft az Edge webböngészőhöz két hibajavítást adott ki.
-
A Trend Micro Password Manager egy biztonsági hibát tartalmaz.
Az ESET kiberbiztonsági szakértői most összefoglalják, milyen más módszerekkel lophatják el a személyes adatainkat – és mit tehetünk azért, hogy ez ne történhessen meg.
Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat