Online és mobil játékokra sújtottak le a kiberbűnözők
A számítógépes és mobil játékok piaca folyamatosan növekszik, és egyre több felhasználót ér el. Erre pedig sajnos a kiberbűnözés is felfigyelt.
Manapság majdnem minden játékot úgy fejlesztenek, hogy azok online módon is használhatók legyenek. Ezt az is jól alátámasztja, hogy a bevételek majdnem felét mobil játékok adják, például olyan szoftverek, mint a Pokémon Go, a Clash Royale vagy a Super Mario Run. Az is megfigyelhető, hogy a játékkonzolok és a számítógépek esetében a felhasználók mind inkább a virtuális áruházakat választják a fizikai megfelelőikkel szemben. Természetesen a fejlesztőcégek ebből megpróbálnak minél többet profitálni. Előrejelzések szerint a játékipar forgalma 2017-ben eléri a 105 milliárd dollárt.
A Sophos szerint ennek a két tényezőnek a kombinációja miatt - azaz a játékipar gyors növekedésének és az online környezetek egyre népszerűbbé válásának következtében - a videojátékok mind gyakrabban válnak digitális bűnözők célpontjává, miközben a játékosok egyre több veszélynek vannak kitéve. Ez alatt pedig nemcsak a fanatikusabb rétegbe tartozó felhasználókat kell érteni, hanem mindenkit, aki például váróhelyiségekben vagy utazás közben mobilos játékokkal üti el az időt.
Lehetséges veszélyforrások
Prémium előfizetéssel!
-
A Java hat biztonsági hibajavítást kapott.
-
Az Oracle 43 biztonsági rést foltozott be a MySQL Serveren.
-
Az Oracle három olyan hibáról számolt be, amelyek a VirtualBoxot érintik.
-
Az Apache Traffic Server több biztonsági hibát tartalmaz.
-
A Juniper számos sérülékenységet szüntetett meg a Junos OS-ben.
-
Az Oracle kiadta a Database Server legújabb biztonsági frissítését.
-
A Microsoft az Edge webböngészőhöz egy fontos biztonsági frissítést adott ki.
-
A Palo Alto több frissítést is kiadott a PAN-OS-hez.
-
A GitLab fejlesztői öt biztonsági hibáról adtak ki tájékoztatást.
-
Az Adobe öt hibajavítást készített a kereskedelmi platformjaihoz.
Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.
Az ESET kutatói felfedezték, hogy a FamousSparrow hackercsoport felelős egy pénzügyi szektorban működő amerikai kereskedelmi szervezet és egy mexikói kutatóintézet ellen elkövetett kibertámadásért.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat