Milliónyi reklámot blokkol a Google

A Google milliószámra blokkolja a káros reklámokat a különféle oldalain, illetve a hirdetési hálózatában. Sajnos azonban ettől még a csalók nem adják fel a küzdelmet.
 

A Google minden olyan reklámot nemkívánatosnak, ártalmasnak tekint, amelyek nem felelnek meg a hirdetési szabályzatában foglaltaknak. Így például szűri azokat a reklámokat, amelyek hamis és veszélyes termékeket, kártékony programokat vagy csalásra alkalmas weboldalakat népszerűsítenek. Mindezt elsősorban automatizált rendszerek révén valósítja meg, de a hirdetések blokkolását felhasználók, a reklámhálózatához kapcsolódó tartalomszolgáltatók vagy hatóságok bejelentései alapján is kezdeményezheti. A legfrissebb statisztikákból az derül ki, hogy tavaly több millió esetben kellett beavatkoznia. 

Az AdWords csapata által közzétett információk szerint 2014-ben 524 millió "rossz" hirdetést blokkoltak, és 214 ezer hirdetőt tiltottak ki a reklámhálózatból. Ezzel összefüggésben pedig további negyedmillió olyan weboldalt is sikerült leleplezni, amelyek kifejezetten kártékony programok terjesztését szolgálták. A hirdetők nagy számban történő kitiltásának egyik oka, hogy a Google a legtöbb esetben nem mérlegel, és egy kártékony hirdetés feltűnése esetén nemcsak a reklámot teszi elérhetetlenné, hanem az ahhoz kapcsolódó AdWords fiókot is. Érdekesség, hogy a cég megközelítőleg ötezer hirdetőjétől azért vált meg, mert azok adathalász tevékenységekbe igyekeztek bevonni a szolgáltatásait.


Forrás: Google

A vállalat jelezte, hogy az AdWords mellett a Google Shopping is folyamatos megfigyelés alatt áll, amire szükség is van. Tavaly több mint 33 ezer kereskedőt kellett letiltani, amelyek megszegték a rendszer használatával kapcsolatos szabályokat. 

"Ez egy folyamatos csata. A csalók újabb és újabb, mind kifinomultabb módszereket dolgoznak ki, ezért nekünk is töretlenül kell fejlesztenünk a védelmi technológiáinkat, eljárásainkat" - nyilatkozta Vikaram Gupta, a Google egyik hirdetéskiszolgálásért felelős igazgatója. Ugyanakkor a nagy kérdés az, hogy a milliószámra blokkolt kártékony reklámok mellett mennyi ártalmas hirdetés juthat át a szűrőkön. Erre a kérdésre azonban senki sem tudja a pontos választ.
 
  1. 3

    Az OpenSSL kapcsán egy biztonsági hibára figyelmeztetnek a fejlesztők.

  2. 4

    Kritikus biztonsági hibára derült fény a TP-Link Archer C5400X routerben.

  3. 3

    A TP-Link Omada ER605 hálózati eszközéhez biztonsági frissítéseket adott ki.

  4. 4

    A WordPress-hez készült Slider Revolution bővítmény két biztonsági hiba miatt szorul frissítésre.

  5. 4

    A Microsoft öt biztonsági rést szüntetett meg az Edge webböngészőben.

  6. 4

    A GNU Glibc kapcsán sebezhetőségekre derült fény.

  7. 4

    A GitLab újabb biztonsági frissítésekkel rukkolt elő.

  8. 3

    A TP-Link a Tapo és a Tether megoldásai kapcsán egy biztonsági hibáról számolt be.

  9. 3

    A QNAP a QTS kapcsán öt sérülékenységről adott tájékoztatást.

  10. 4

    A Google ismét biztonsági réseket foltozott be a Chrome webböngészőn.

Partnerhírek
Sok internetező lesz kibertámadás áldozata

​Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak.

Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

hirdetés
Közösség