Milliónyi reklámot blokkol a Google

A Google milliószámra blokkolja a káros reklámokat a különféle oldalain, illetve a hirdetési hálózatában. Sajnos azonban ettől még a csalók nem adják fel a küzdelmet.
 

A Google minden olyan reklámot nemkívánatosnak, ártalmasnak tekint, amelyek nem felelnek meg a hirdetési szabályzatában foglaltaknak. Így például szűri azokat a reklámokat, amelyek hamis és veszélyes termékeket, kártékony programokat vagy csalásra alkalmas weboldalakat népszerűsítenek. Mindezt elsősorban automatizált rendszerek révén valósítja meg, de a hirdetések blokkolását felhasználók, a reklámhálózatához kapcsolódó tartalomszolgáltatók vagy hatóságok bejelentései alapján is kezdeményezheti. A legfrissebb statisztikákból az derül ki, hogy tavaly több millió esetben kellett beavatkoznia. 

Az AdWords csapata által közzétett információk szerint 2014-ben 524 millió "rossz" hirdetést blokkoltak, és 214 ezer hirdetőt tiltottak ki a reklámhálózatból. Ezzel összefüggésben pedig további negyedmillió olyan weboldalt is sikerült leleplezni, amelyek kifejezetten kártékony programok terjesztését szolgálták. A hirdetők nagy számban történő kitiltásának egyik oka, hogy a Google a legtöbb esetben nem mérlegel, és egy kártékony hirdetés feltűnése esetén nemcsak a reklámot teszi elérhetetlenné, hanem az ahhoz kapcsolódó AdWords fiókot is. Érdekesség, hogy a cég megközelítőleg ötezer hirdetőjétől azért vált meg, mert azok adathalász tevékenységekbe igyekeztek bevonni a szolgáltatásait.


Forrás: Google

A vállalat jelezte, hogy az AdWords mellett a Google Shopping is folyamatos megfigyelés alatt áll, amire szükség is van. Tavaly több mint 33 ezer kereskedőt kellett letiltani, amelyek megszegték a rendszer használatával kapcsolatos szabályokat. 

"Ez egy folyamatos csata. A csalók újabb és újabb, mind kifinomultabb módszereket dolgoznak ki, ezért nekünk is töretlenül kell fejlesztenünk a védelmi technológiáinkat, eljárásainkat" - nyilatkozta Vikaram Gupta, a Google egyik hirdetéskiszolgálásért felelős igazgatója. Ugyanakkor a nagy kérdés az, hogy a milliószámra blokkolt kártékony reklámok mellett mennyi ártalmas hirdetés juthat át a szűrőkön. Erre a kérdésre azonban senki sem tudja a pontos választ.
 
  1. 4

    A Microsoft két sebezhetőségről adott tájékoztatást az Edge böngésző kapcsán.

  2. 3

    A CUPS fejlesztői két biztonsági hibát javítottak.

  3. 3

    A TYPO3 öt újabb frissítés révén tehető biztonságosabbá.

  4. 3

    A GitLab fejlesztői újabb sebezhetőségekről számoltak be.

  5. 4

    Az Adobe az e-kereskedelmi szoftverei kapcsán egy kritikus veszélyességű biztonsági rést foltozott be.

  6. 3

    Az Adobe Acrobat és Reader szoftverek két biztonsági javítással bővültek.

  7. 3

    Az Adobe a Premiere Pro alkalmazásban egy biztonsági rést foltozott be.

  8. 4

    Az Adobe ColdFusion egy kritikus biztonsági frissítést kapott.

  9. 4

    A Microsoft letölthetővé tette a Windows szeptemberi biztonsági frissítéseit.

  10. 4

    A Microsoft az Office alkalmazásokhoz 14 biztonsági javítást adott ki.

Partnerhírek
​Iskolakezdés: így készítsük fel a gyerekek első telefonját vagy laptopját

Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.

Terjed a hamis hibaüzenetekkel támadó ClickFix kártevő

Az ESET közzétette legfrissebb kiberfenyegetettségi jelentését, amely a 2024. december és 2025. május közötti időszakban tapasztalt kiberkockázatokat mutatja be

hirdetés
Közösség