Milliónyi reklámot blokkol a Google
A Google milliószámra blokkolja a káros reklámokat a különféle oldalain, illetve a hirdetési hálózatában. Sajnos azonban ettől még a csalók nem adják fel a küzdelmet.
A Google minden olyan reklámot nemkívánatosnak, ártalmasnak tekint, amelyek nem felelnek meg a hirdetési szabályzatában foglaltaknak. Így például szűri azokat a reklámokat, amelyek hamis és veszélyes termékeket, kártékony programokat vagy csalásra alkalmas weboldalakat népszerűsítenek. Mindezt elsősorban automatizált rendszerek révén valósítja meg, de a hirdetések blokkolását felhasználók, a reklámhálózatához kapcsolódó tartalomszolgáltatók vagy hatóságok bejelentései alapján is kezdeményezheti. A legfrissebb statisztikákból az derül ki, hogy tavaly több millió esetben kellett beavatkoznia.
Az AdWords csapata által közzétett információk szerint 2014-ben 524 millió "rossz" hirdetést blokkoltak, és 214 ezer hirdetőt tiltottak ki a reklámhálózatból. Ezzel összefüggésben pedig további negyedmillió olyan weboldalt is sikerült leleplezni, amelyek kifejezetten kártékony programok terjesztését szolgálták. A hirdetők nagy számban történő kitiltásának egyik oka, hogy a Google a legtöbb esetben nem mérlegel, és egy kártékony hirdetés feltűnése esetén nemcsak a reklámot teszi elérhetetlenné, hanem az ahhoz kapcsolódó AdWords fiókot is. Érdekesség, hogy a cég megközelítőleg ötezer hirdetőjétől azért vált meg, mert azok adathalász tevékenységekbe igyekeztek bevonni a szolgáltatásait.

Forrás: Google
A vállalat jelezte, hogy az AdWords mellett a Google Shopping is folyamatos megfigyelés alatt áll, amire szükség is van. Tavaly több mint 33 ezer kereskedőt kellett letiltani, amelyek megszegték a rendszer használatával kapcsolatos szabályokat.
"Ez egy folyamatos csata. A csalók újabb és újabb, mind kifinomultabb módszereket dolgoznak ki, ezért nekünk is töretlenül kell fejlesztenünk a védelmi technológiáinkat, eljárásainkat" - nyilatkozta Vikaram Gupta, a Google egyik hirdetéskiszolgálásért felelős igazgatója. Ugyanakkor a nagy kérdés az, hogy a milliószámra blokkolt kártékony reklámok mellett mennyi ártalmas hirdetés juthat át a szűrőkön. Erre a kérdésre azonban senki sem tudja a pontos választ.
-
A Lenovo Vantage három biztonsági javítással bővült.
-
A Splunk Enterprise-hoz biztonsági frissítések érkeztek.
-
Az Adobe kritikus veszélyességű hibákat is javított a ColdFusion esetében.
-
Az Adobe kiadta az Illsutrator legújabb verzióit, amelyek révén 10 biztonsági hibát szüntetett meg.
-
Az Adobe hat sebezhetőséget orvosolt az InDesignban.
-
15 biztonsági javítással gyarapodott az Adobe FrameMaker.
-
Az SAP kiadta a júliusi biztonsági frissítéseit.
-
A Microsoft jelentős mennyiségű hibajavítást tett letölthetővé a Windows-hoz.
-
Egy tucat biztonsági frissítés vált letölthetővé az Office szoftvercsomaghoz.
-
A Microsoft három biztonsági rést foltozott be az SQL Serveren.
A nyári szünet idején a gyerekek több időt töltenek otthon, sokszor felügyelet nélkül – ez pedig nemcsak a fizikai, hanem az online biztonság szempontjából is kihívásokat jelent.
Az ESET kiberbiztonsági szakértői most összefoglalják, milyen más módszerekkel lophatják el a személyes adatainkat – és mit tehetünk azért, hogy ez ne történhessen meg.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat