Kártékony reklámok: a Google is megizzadt

Legalább két olyan reklámkampányt sikerült indítaniuk a csalóknak a Google rendszerein keresztül, amelyek nemkívánatos weboldalakra irányították a felhasználókat.
 

Az internetes csalók folyamatosan próbálkoznak azzal, hogy jól ismert reklámkiszolgálókon keresztül tudják terjeszteni a nemkívánatos kódjaikat, illetve kártékony weboldalakra tudják vezetni a felhasználókat. Tavaly az egyik legnagyobb hírverést az az ártalmas reklámkampány kapta, amelynek során a YouTube, az Amazon és a Yahoo! egyes weboldalai is belekeveredtek reklámalapú vírusterjesztésbe. 

A Google sem bírta

A Sucuri biztonsági cég egy újabb malvertising esetre hívta fel a figyelmet. A bűnözők ezúttal a Google rendszereit szemelték ki maguknak, és legalább két AdSense kampányt indítottak. Ehhez olyan hirdetéseket kapcsoltak, amelyek a weboldalon való megjelenésük után azonnal átirányították a felhasználókat különféle weblapokra. Ezeken az oldalakon további reklámok jelentek meg egyebek mellett súlycsökkentő termékekkel és bőrápolási szerekkel kapcsolatban. Volt olyan káros weblap is, amely a Forbes magazin hivatalos oldalát másolta.

Noha a kártékony reklámokat a szolgáltatók szűrik, illetve probléma esetén gyorsan szoktak reagálni, ez esetben nem így történt. A csalók ugyanis számos trükköt vetettek be annak érdekében, hogy minél nehezebben lehessen felderíteni és letiltani a reklámjaikat. Rendszeresen új URL-eket alkalmaztak, és váltogatták a hirdetéseiket. Ráadásul az akciójukat oly módon valósították meg, hogy a problémás bannerekre a felhasználóknak még csak kattintaniuk sem kellett ahhoz, hogy az átirányítás megtörténjen. 

Az első károkozások december második felében kezdődtek, és idén január 9-én értek el egy olyan "kritikus" szintet, amikor már jó pár üzemeltető jelezte a Google-nek, hogy valami nagyon nincs rendben. A vállalat másnap közölte, hogy a malvertising ellen küzdő biztonsági csoportja intenzíven foglalkozik a bejelentésekkel, és a múlt héten sikerült meggátolni az elkövetőket.

Az eddig megjelent hírek szerint a csalók két AdWords fiók révén hajtották végre a cselekedeteiket. Vagy az történt, hogy két teljesen legálisan működő fiókhoz szereztek hozzáférést (például jelszavakat loptak), vagy saját maguk hoztak létre fiókokat, és kezdetben legális hirdetéseket publikáltak a feltűnés kerülése érdekében.

Denis Sinegubko, a Sucuri malware kutatója szerint a Google eddig jó munkát végzett a malvertising elleni küzdelemben, de a mostani eset arra világított rá, hogy nem ülhet a babérjain. Ha ugyanis nem lép fel hatékonyabban, és nem szűri pontosabban a nemkívánatos tartalmakat, reklámokat, akkor az AdWords/AdSense szolgáltatásai könnyen a kiberbűnözők kedvelt célpontjaivá válhatnak.
 
  1. 3

    Az IBM Db2 egy újabb biztonsági javítással bővült.

  2. 4

    A Docker fejlesztői egy több éve létező biztonsági rést foltoztak be.

  3. 3

    A Trend Micro VPN Proxy One Pro egy biztonsági hiba miatt kapott frissítést.

  4. 3

    Négy biztonsági hiba látott napvilágot az ISC BIND kapcsán.

  5. 4

    Több mint egy tucat biztonsági javítással érkezett meg a legújabb Chrome verzió.

  6. 3

    A Zyxel számos vezeték nélküli hozzáférési ponthoz adott ki biztonsági frissítést.

  7. 3

    A Juniper több hibát javított a Junos OS-ben.

  8. 3

    A Vtiger CRM két biztonsági hiba miatt kapott frissítést.

  9. 3

    Az IBM WebSphere Application Serverhez egy biztonsági frissítés vált letölthetővé.

  10. 4

    A SolarWinds kritikus sebezhetőségeket is orvosolt az ARM esetében.

Partnerhírek
​A kék halál képernyőn túl

A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne?

Mesterséges intelligencia és deepfake a támadásokban

Az ESET legújabb Threat Report jelentése átfogó képet ad az ESET szakértői csapata által 2023 decemberétől 2024 májusáig megfigyelt fenyegetettségi trendekről.

hirdetés
Közösség