Kártékony reklámok: a Google is megizzadt
Legalább két olyan reklámkampányt sikerült indítaniuk a csalóknak a Google rendszerein keresztül, amelyek nemkívánatos weboldalakra irányították a felhasználókat.
Az internetes csalók folyamatosan próbálkoznak azzal, hogy jól ismert reklámkiszolgálókon keresztül tudják terjeszteni a nemkívánatos kódjaikat, illetve kártékony weboldalakra tudják vezetni a felhasználókat. Tavaly az egyik legnagyobb hírverést az az ártalmas reklámkampány kapta, amelynek során a YouTube, az Amazon és a Yahoo! egyes weboldalai is belekeveredtek reklámalapú vírusterjesztésbe.
A Google sem bírta
A Sucuri biztonsági cég egy újabb malvertising esetre hívta fel a figyelmet. A bűnözők ezúttal a Google rendszereit szemelték ki maguknak, és legalább két AdSense kampányt indítottak. Ehhez olyan hirdetéseket kapcsoltak, amelyek a weboldalon való megjelenésük után azonnal átirányították a felhasználókat különféle weblapokra. Ezeken az oldalakon további reklámok jelentek meg egyebek mellett súlycsökkentő termékekkel és bőrápolási szerekkel kapcsolatban. Volt olyan káros weblap is, amely a Forbes magazin hivatalos oldalát másolta.
Noha a kártékony reklámokat a szolgáltatók szűrik, illetve probléma esetén gyorsan szoktak reagálni, ez esetben nem így történt. A csalók ugyanis számos trükköt vetettek be annak érdekében, hogy minél nehezebben lehessen felderíteni és letiltani a reklámjaikat. Rendszeresen új URL-eket alkalmaztak, és váltogatták a hirdetéseiket. Ráadásul az akciójukat oly módon valósították meg, hogy a problémás bannerekre a felhasználóknak még csak kattintaniuk sem kellett ahhoz, hogy az átirányítás megtörténjen.
Az első károkozások december második felében kezdődtek, és idén január 9-én értek el egy olyan "kritikus" szintet, amikor már jó pár üzemeltető jelezte a Google-nek, hogy valami nagyon nincs rendben. A vállalat másnap közölte, hogy a malvertising ellen küzdő biztonsági csoportja intenzíven foglalkozik a bejelentésekkel, és a múlt héten sikerült meggátolni az elkövetőket.
Az eddig megjelent hírek szerint a csalók két AdWords fiók révén hajtották végre a cselekedeteiket. Vagy az történt, hogy két teljesen legálisan működő fiókhoz szereztek hozzáférést (például jelszavakat loptak), vagy saját maguk hoztak létre fiókokat, és kezdetben legális hirdetéseket publikáltak a feltűnés kerülése érdekében.
Denis Sinegubko, a Sucuri malware kutatója szerint a Google eddig jó munkát végzett a malvertising elleni küzdelemben, de a mostani eset arra világított rá, hogy nem ülhet a babérjain. Ha ugyanis nem lép fel hatékonyabban, és nem szűri pontosabban a nemkívánatos tartalmakat, reklámokat, akkor az AdWords/AdSense szolgáltatásai könnyen a kiberbűnözők kedvelt célpontjaivá válhatnak.
-
A Cisco két súlyos sérülékenységet szüntetett meg az Identity Services Engine-ben.
-
A Python öt biztonsági hibajavítással lett gazdagabb.
-
A Trend Micro Password Manager kapcsán egy újabb biztonsági rendellenességre derült fény.
-
A Brother nyomtatói és multifunkciós készülékei kapcsán 8 biztonsági hibára derült fény.
-
A Google ezúttal három biztonsági rést foltozott be a Chrome böngészőn.
-
Több mint egy tucat biztonsági javítás érkezett a Firefox webböngészőhöz.
-
A Mautic legújabb kiadása öt biztonsági hibát szüntet meg.
-
A MongoDB egy biztonsági hiba miatt kapott frissítést.
-
A Pure-ftpd fejlesztői egy biztonsági hiba miatt adtak ki frissítést.
-
Az IBM 18 biztonsági hibát javított a QRadar SIEM rendszerében.
Az ESET kiberbiztonsági szakértői most összefoglalják, milyen más módszerekkel lophatják el a személyes adatainkat – és mit tehetünk azért, hogy ez ne történhessen meg.
Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat