A Minecraft lett a kiberbűnözők legnépszerűbb játéka
Egyre több felhasználó esik áldozatul olyan kibertámadásoknak, amelyek során a csalók népszerű számítógépes, internetes játékok ismertségével élnek vissza.
A Kaspersky szerint napjainkban a világ népességét tekintve tízből egy ember játszik online valamilyen játékot. Mint ahogy a digitális szórakoztatás más formái, úgy a videójátékok is sebezhetők. A kiberbűnözők nagyon sokszor a legnépszerűbb játékok ismertségének kihasználásával terjesztik kártékony kódjaikat.
Biztonsági kutatók közelebbről is megvizsgálták az elmúlt egy évben észlelt, játékokkal összefüggésbe hozható, fertőzött fájlokat. A csalók a legtöbbször a Minecraftot, illetve annak rajongóit állították célkeresztbe. Ennek a játéknak álcázott kártékony szoftverek az ilyen jellegű támadások mintegy 30 százalékát tették kit. A második helyre a GTA 5 került, a Sims 4 pedig a harmadik helyet szerezte meg ezen a képzeletbeli toplistán.
A kutatók megfigyelték, hogy a kiberbűnözők még ki nem adott játékoknak álcázott kártékony szoftverek letöltésére is megpróbálták rávenni a felhasználókat. Ez esetben a játékosok türelmetlenségét, kíváncsiságát igyekeztek a saját javukra fordítani.
Prémium előfizetéssel!
-
A Mautic alkalmazáshoz két biztonsági frissítés vált letölthetővé.
-
A Python esetében három biztonsági hiba javítására van szükség.
-
A Microsoft számos biztonsági javítással adta ki az Edge böngésző legfrissebb verzióját.
-
Az Apache HTTP Server kapcsán öt biztonsági hibára derült fény.
-
Biztonsági frissítés érkezett a GLPI-hez.
-
A React egy súlyos sebezhetőséget tartalmaz.
-
A Splunk Enterprise egy biztonsági frissítéssel gyarapodott.
-
A Django két biztonsági hibajavítással bővült.
-
13 biztonsági javítás érkezett a Google Chrome webböngészőhöz.
-
Az Apache Struts-hoz egy biztonsági frissítés érkezett.
A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik.
Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat










