A Minecraft lett a kiberbűnözők legnépszerűbb játéka
Egyre több felhasználó esik áldozatul olyan kibertámadásoknak, amelyek során a csalók népszerű számítógépes, internetes játékok ismertségével élnek vissza.
A Kaspersky szerint napjainkban a világ népességét tekintve tízből egy ember játszik online valamilyen játékot. Mint ahogy a digitális szórakoztatás más formái, úgy a videójátékok is sebezhetők. A kiberbűnözők nagyon sokszor a legnépszerűbb játékok ismertségének kihasználásával terjesztik kártékony kódjaikat.
Biztonsági kutatók közelebbről is megvizsgálták az elmúlt egy évben észlelt, játékokkal összefüggésbe hozható, fertőzött fájlokat. A csalók a legtöbbször a Minecraftot, illetve annak rajongóit állították célkeresztbe. Ennek a játéknak álcázott kártékony szoftverek az ilyen jellegű támadások mintegy 30 százalékát tették kit. A második helyre a GTA 5 került, a Sims 4 pedig a harmadik helyet szerezte meg ezen a képzeletbeli toplistán.
A kutatók megfigyelték, hogy a kiberbűnözők még ki nem adott játékoknak álcázott kártékony szoftverek letöltésére is megpróbálták rávenni a felhasználókat. Ez esetben a játékosok türelmetlenségét, kíváncsiságát igyekeztek a saját javukra fordítani.
Prémium előfizetéssel!
-
Az Apple iOS 26 és iPadOS 26 számos biztonsági frissítéssel is szolgál.
-
A macOS Tahoe 26 bemutatkozásával több mint hetven biztonsági rés megszüntetésére is sor került.
-
Az Apple watchOS 26-os kiadása több biztonsági javítással együtt érkezett.
-
Az IBM tizenhat biztonsági rést foltozott be a QRadar SIEM megoldásán.
-
A Samsung rengeteg biztonsági rést szüntetett meg az okostelefonjain.
-
A Microsoft két sebezhetőségről adott tájékoztatást az Edge böngésző kapcsán.
-
A CUPS fejlesztői két biztonsági hibát javítottak.
-
A TYPO3 öt újabb frissítés révén tehető biztonságosabbá.
-
A GitLab fejlesztői újabb sebezhetőségekről számoltak be.
-
Az Adobe az e-kereskedelmi szoftverei kapcsán egy kritikus veszélyességű biztonsági rést foltozott be.
Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.
Az ESET közzétette legfrissebb kiberfenyegetettségi jelentését, amely a 2024. december és 2025. május közötti időszakban tapasztalt kiberkockázatokat mutatja be
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat