A Minecraft lett a kiberbűnözők legnépszerűbb játéka
Egyre több felhasználó esik áldozatul olyan kibertámadásoknak, amelyek során a csalók népszerű számítógépes, internetes játékok ismertségével élnek vissza.
A Kaspersky szerint napjainkban a világ népességét tekintve tízből egy ember játszik online valamilyen játékot. Mint ahogy a digitális szórakoztatás más formái, úgy a videójátékok is sebezhetők. A kiberbűnözők nagyon sokszor a legnépszerűbb játékok ismertségének kihasználásával terjesztik kártékony kódjaikat.
Biztonsági kutatók közelebbről is megvizsgálták az elmúlt egy évben észlelt, játékokkal összefüggésbe hozható, fertőzött fájlokat. A csalók a legtöbbször a Minecraftot, illetve annak rajongóit állították célkeresztbe. Ennek a játéknak álcázott kártékony szoftverek az ilyen jellegű támadások mintegy 30 százalékát tették kit. A második helyre a GTA 5 került, a Sims 4 pedig a harmadik helyet szerezte meg ezen a képzeletbeli toplistán.
A kutatók megfigyelték, hogy a kiberbűnözők még ki nem adott játékoknak álcázott kártékony szoftverek letöltésére is megpróbálták rávenni a felhasználókat. Ez esetben a játékosok türelmetlenségét, kíváncsiságát igyekeztek a saját javukra fordítani.
Prémium előfizetéssel!
-
A Graylog esetében egy biztonsági hiba megszüntetésére nyílt lehetőség.
-
A Tenable Nessus három biztonsági frissítést kapott.
-
Az Apache Hive fejlesztői egy biztonsági hibát javítottak.
-
A Google Chrome egy kritikus veszélyességű, nulladik napi biztonsági rést foltozott be a Chrome webböngészőn.
-
A Cisco két súlyos sérülékenységet szüntetett meg az Identity Services Engine-ben.
-
A Python öt biztonsági hibajavítással lett gazdagabb.
-
A Trend Micro Password Manager kapcsán egy újabb biztonsági rendellenességre derült fény.
-
A Brother nyomtatói és multifunkciós készülékei kapcsán 8 biztonsági hibára derült fény.
-
A Google ezúttal három biztonsági rést foltozott be a Chrome böngészőn.
-
Több mint egy tucat biztonsági javítás érkezett a Firefox webböngészőhöz.
Az ESET kiberbiztonsági szakértői most összefoglalják, milyen más módszerekkel lophatják el a személyes adatainkat – és mit tehetünk azért, hogy ez ne történhessen meg.
Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat