A Counter Strike lett a kiberbűnözők nagy kedvence
Miközben az országok világszerte lezárásokra kényszerültek, az online játékosok száma az egekbe szökött. Erre pedig a kiberbűnözők is felfigyeltek.
2020. március végére az aktív felhasználók száma a Steamen abszolút rekordot ért el, és úgy tűnt, hogy nem lesz könnyű mindezt túlszárnyalni. Azonban a rekord 2021. márciusában ismét megdőlt. Ekkor a platform felhasználóinak száma megközelítette a 27 milliót.
Az online játékok népszerűségének növekedésével párhuzamosan a kiberbűnözők is igyekeztek a saját javukra fordítani e trendeket. Tavaly tavasszal a Kaspersky kutatói megállapították, hogy jelentősen megnőtt az antivírus szoftverek által észlelt azon weboldalak száma, amelyek népszerű játékok és platformok nevének álcája alatt jelentek meg. A 2021 elején tapasztalható visszaesést követően a webes támadások száma tavasszal ismét emelkedésnek indult. 2021. áprilisában 34 százalékkal nőtt a számuk márciushoz képest.
A tavalyi évhez hasonlóan a csaliként használt legnépszerűbb játék sokáig a Minecraft volt, de az elmúlt hónapokban ebből a szempontból már a Counter Strike: Global Offensive került a toplista élére.
Prémium előfizetéssel!
-
A Django két biztonsági hibajavítással bővült.
-
13 biztonsági javítás érkezett a Google Chrome webböngészőhöz.
-
Az Apache Struts-hoz egy biztonsági frissítés érkezett.
-
51 biztonsági rést foltozott be a Google az Android operációs rendszer kapcsán.
-
Az XWiki egy közepes veszélyességű hiba miatt szorul frissítésre.
-
A MariaDB egy magas veszélyességű sérülékenységet tartalmaz.
-
Az FFmpeg egy biztonsági frissítéssel gyarapodott.
-
A GitLab fejlesztői fontos biztonsági frissítést tettek letölthetővé.
-
A GeoServerhez egy biztonsági frissítés vált elérhetővé.
-
A libpng négy sebezhetőség miatt kapott frissítést.
A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik.
Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat











