Toplista: a netes csalók leggyakoribb célpontjai

​Egy érdekes elemzés jelent meg arról, hogy az internetes csalók mely vállalatok nevével élnek vissza a leggyakrabban.
 

A Check Point a legutóbbi tanulmányában azt vizsgálta, hogy az adathalászat miként alakult a harmadik negyedévben. A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy melyek azok a brandek, márkák, vállalatok, amelyek nevével leggyakrabban élnek vissza a csalók.
 
A jelentés szerint a harmadik negyedévben a Microsoft volt a legnépszerűbb az adathalászok körében. A phishing támadások 19 százalékában a vállalat nevének említésével igyekeztek átejteni a felhasználókat. (A második negyedévben ez az arány még csak 7 százalék volt.) A biztonsági cég kiemelte, hogy az adathalász toplistáján most először jelent meg a DHL.
 
Összességében elmondható, hogy a leginkább sújtott iparág a technológiai szektor volt, amelyet a bankok és a közösségi média szolgáltatások követtek. Mindez azt is jól mutatja, hogy a támadók kihasználták, hogy a világjárvány miatt az alkalmazottak még mindig nagy számban távolról dolgoznak, és távolról, számos technológiai eszköz alkalmazásával végzik a munkájukat.
 
"Az elmúlt negyedévben a legnagyobb növekedést az e-mailes adathalász támadások terén tapasztaltuk, és a Microsoft volt a legtöbbet megszemélyesített brand. E mögött azon bűnözők álltak, akik kihasználták a Covid-19 okozta távoli munkavégzésre történő átállást. Ők gyakorta hamis e-maileket küldtek az alkalmazottaknak, és arra szólították fel őket, hogy állítsák be a Microsoft Office 365 fiókjukat. Ahogyan mindig, most is arra ösztönözzük a felhasználókat, hogy legyenek óvatosak személyes adataik kiadásával. Kétszer is gondolják meg, hogy biztonságos-e egy adott e-mail csatolmány vagy link megnyitása" - mondta Maya Horowitz, a Check Point Threat Intelligence & Research, Products igazgatója.
 
Az adathalász támadások esetében a bűnözők gyakran úgy próbálják meg utánozni egy jól ismert brand weboldalát, hogy az eredetihez hasonló domaint és weboldal designt használnak. A hamis weboldalra vezető linket e-mailben vagy SMS-ben küldik ki, de webes átirányításokat, illetve mobil appokat is bevethetnek a céljaik elérése érdekében. A hamis weboldalak általában egy űrlapot tartalmaznak, melyeken a felhasználók személyes és fizetési adatainak megadását kérik a csalók.
 
2020 harmadik negyedévében az adathalászatnak leginkább kitett cégek, márkák:

1. Microsoft (19%)
2. DHL (9%)
3. Google (9%)
4. PayPal (6%)
5. Netflix (6%)
6. Facebook (5%)
7. Apple (5%)
8. Whatsapp (5%)
9. Amazon (4%)
10. Instagram (4%)
Vélemények
 
  1. 3

    A Jupyter Notebook egy közepes veszélyességű hibát tartalmaz.

  2. 4

    A Drupal két veszélyes sebezhetőségtől vált meg.

  3. 1

    A Rozena.XM trójai kártékony programokkal halmozza el a fertőzött számítógépeket.

 
Partnerhírek
Nem csitulnak az e-mailes támadások

A modern üzleti kommunikáció alapját képező elektronikus levelezés továbbra is a rosszindulatú programok terjesztésének egyik leghatékonyabb és legelterjedtebb csatornája.

Valamelyest csökkent a koronavírushoz köthető kibertámadások száma, de a Távoli Asztali Protokoll kapcsolatai továbbra is sebezhetők

A zsarolóvírusok történetében először vizsgáltak egy támadást emberölésként, miután meghalt egy megtámadott kórház betege

hirdetés
Közösség