Toplista: a netes csalók leggyakoribb célpontjai

​Egy érdekes elemzés jelent meg arról, hogy az internetes csalók mely vállalatok nevével élnek vissza a leggyakrabban.
 

A Check Point a legutóbbi tanulmányában azt vizsgálta, hogy az adathalászat miként alakult a harmadik negyedévben. A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy melyek azok a brandek, márkák, vállalatok, amelyek nevével leggyakrabban élnek vissza a csalók.
 
A jelentés szerint a harmadik negyedévben a Microsoft volt a legnépszerűbb az adathalászok körében. A phishing támadások 19 százalékában a vállalat nevének említésével igyekeztek átejteni a felhasználókat. (A második negyedévben ez az arány még csak 7 százalék volt.) A biztonsági cég kiemelte, hogy az adathalász toplistáján most először jelent meg a DHL.
 
Összességében elmondható, hogy a leginkább sújtott iparág a technológiai szektor volt, amelyet a bankok és a közösségi média szolgáltatások követtek. Mindez azt is jól mutatja, hogy a támadók kihasználták, hogy a világjárvány miatt az alkalmazottak még mindig nagy számban távolról dolgoznak, és távolról, számos technológiai eszköz alkalmazásával végzik a munkájukat.
 

 
 
Olvassa tovább
Prémium előfizetéssel!
 
  1. 4

    Az Adobe négy biztonsági hibát javított a PDF-kezelő alkalmazásaiban.

  2. 4

    Az Adobe egy tucat biztonsági hibajavítást készített a ColdFusion alkalmazáshoz.

  3. 4

    Az Adobe Creative Cloud Desktop alkalmazás egy sérülékenységet tartalmaz.

  4. 4

    Az SAP tizennégy biztonsági hibát szüntetett meg a decemberi frissítéseivel.

  5. 4

    A Microsoft letölthetővé tette a Windows novemberi biztonsági hibajavításait.

  6. 4

    A Microsoft Office összesen tizenhárom biztonsági hibajavítást kapott.

  7. 4

    A SharePoint Serverhez egy biztonsági hibajavítás vált letölthetővé.

  8. 3

    A Mautic alkalmazáshoz két biztonsági frissítés vált letölthetővé.

  9. 3

    A Python esetében három biztonsági hiba javítására van szükség.

  10. 4

    A Microsoft számos biztonsági javítással adta ki az Edge böngésző legfrissebb verzióját.

Partnerhírek
Ünnepi akciók vagy csapdák

Az ünnepi időszakban még inkább megnő az online vásárlások száma, ezzel együtt a csalók aktivitása is.

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik.

hirdetés
Közösség