Toplista: a netes csalók leggyakoribb célpontjai

​Egy érdekes elemzés jelent meg arról, hogy az internetes csalók mely vállalatok nevével élnek vissza a leggyakrabban.
 

A Check Point a legutóbbi tanulmányában azt vizsgálta, hogy az adathalászat miként alakult a harmadik negyedévben. A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy melyek azok a brandek, márkák, vállalatok, amelyek nevével leggyakrabban élnek vissza a csalók.
 
A jelentés szerint a harmadik negyedévben a Microsoft volt a legnépszerűbb az adathalászok körében. A phishing támadások 19 százalékában a vállalat nevének említésével igyekeztek átejteni a felhasználókat. (A második negyedévben ez az arány még csak 7 százalék volt.) A biztonsági cég kiemelte, hogy az adathalász toplistáján most először jelent meg a DHL.
 
Összességében elmondható, hogy a leginkább sújtott iparág a technológiai szektor volt, amelyet a bankok és a közösségi média szolgáltatások követtek. Mindez azt is jól mutatja, hogy a támadók kihasználták, hogy a világjárvány miatt az alkalmazottak még mindig nagy számban távolról dolgoznak, és távolról, számos technológiai eszköz alkalmazásával végzik a munkájukat.
 
"Az elmúlt negyedévben a legnagyobb növekedést az e-mailes adathalász támadások terén tapasztaltuk, és a Microsoft volt a legtöbbet megszemélyesített brand. E mögött azon bűnözők álltak, akik kihasználták a Covid-19 okozta távoli munkavégzésre történő átállást. Ők gyakorta hamis e-maileket küldtek az alkalmazottaknak, és arra szólították fel őket, hogy állítsák be a Microsoft Office 365 fiókjukat. Ahogyan mindig, most is arra ösztönözzük a felhasználókat, hogy legyenek óvatosak személyes adataik kiadásával. Kétszer is gondolják meg, hogy biztonságos-e egy adott e-mail csatolmány vagy link megnyitása" - mondta Maya Horowitz, a Check Point Threat Intelligence & Research, Products igazgatója.
 
Az adathalász támadások esetében a bűnözők gyakran úgy próbálják meg utánozni egy jól ismert brand weboldalát, hogy az eredetihez hasonló domaint és weboldal designt használnak. A hamis weboldalra vezető linket e-mailben vagy SMS-ben küldik ki, de webes átirányításokat, illetve mobil appokat is bevethetnek a céljaik elérése érdekében. A hamis weboldalak általában egy űrlapot tartalmaznak, melyeken a felhasználók személyes és fizetési adatainak megadását kérik a csalók.
 
2020 harmadik negyedévében az adathalászatnak leginkább kitett cégek, márkák:

1. Microsoft (19%)
2. DHL (9%)
3. Google (9%)
4. PayPal (6%)
5. Netflix (6%)
6. Facebook (5%)
7. Apple (5%)
8. Whatsapp (5%)
9. Amazon (4%)
10. Instagram (4%)
 
  1. 4

    A GLPI fejlesztői két veszélyes biztonsági résről számoltak be.

  2. 3

    Öt biztonsági rést foltoztak be a GitLab fejlesztői.

  3. 3

    A FreeRDP-hez öt patch vált elérhetővé.

  4. 4

    A Dell biztonsági frissítést adott ki a Custom VMware ESXi-hez.

  5. 4

    A Google kritikus veszélyességű sebezhetőségeket orvosolt a Chrome webböngésző kapcsán.

  6. 3

    Az IBM QRadar SIEM-hez egy biztonsági javítás érkezett.

  7. 3

    A Fortinet FortiNAC-F kapcsán egy biztonsági hibára derült fény.

  8. 4

    A Firefox legújabb kiadása számos sebezhetőséget orvosolt.

  9. 4

    A CrushFTP fejlesztői egy biztonsági rést foltoztak be.

  10. 4

    A GNU C Library kapcsán egy veszélyes biztonsági résre derült fény.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség