Steam: egy támadás elhárítása vezetett a zűrzavarhoz
Karácsonykor a Steam kellemetlen meglepetést okozott a játékos kedvű felhasználóknak. Egy támadás állt a háttérben, aminek az elhárítása még nagyobb gondokhoz vezetett.
December 25-én egyre több regisztrált Steam-felhasználó kezdett panaszkodni arra, hogy a fiókjába történő bejelentkezést követően nem a saját adatait látja, hanem teljesen ismeretlen személyekét. A panaszoknak - mint később kiderült - nagyon komoly alapjuk volt, mivel egy kibertámadásból egy igazán komoly adatbiztonsági incidenst sikerült összehozniuk az üzemeltetőknek. Mindez pedig rávilágít az incidenskezelésben rejlő kihívásokra is.
A Steam az esemény kapcsán közölte, hogy a szolgáltatást gyakorta érik elosztott szolgáltatásmegtagadási (DDoS) támadások, azonban ezeket az esetek többségében olyan módon tudja kezelni, hogy abból végül a felhasználók semmit sem vesznek észre. December 25-én azonban egy olyan intenzitású támadás indult a Steam és különösen a Steam Store ellen, amely 2000-szer nagyobb adatforgalmat generált, mint az átlagos hálózati forgalom nagysága. Ezért a támadás hatásainak csökkentése érdekében a webes cache-elést végző külső szolgáltató bevonására is sort kellett keríteni.
A külső gyorsítótárazást biztosító vállalat mérnökei változtattak a konfigurációs beállításokon, hogy a folyamatban lévő DDoS minél kevesebb problémát okozzon a játékosok számára a karácsonyi "nagyüzem" során. Sajnos azonban ekkor egy komoly hiba csúszott a rendszerbe, ami ahhoz vezetett, hogy a bejelentkezett felhasználók nem a számukra gyorsítótárazott weboldalakat kapták vissza, hanem látszólag teljesen véletlenszerűen jelentek meg a profiladatok. Így fordulhatott elő az is, hogy egyes felhasználók olyan tartalmakkal is összefuthattak, amelyek nem nekik szóltak, vagy nem ők hozták létre azokat.
A Steam szerint a problémás időszak körülbelül 1,5 órán keresztül tartott, amire végre sikerült rendbe tenni a rendszereket, és azok normál körülmények között működhettek tovább. A vállalat jelezte, hogy kizárólag azon felhasználók adatai kerülhettek veszélybe, akik a problémás 1,5 órában be voltak jelentkezve a profiljukba. A számok nyelvére mindez lefordítva azt jelenti, hogy körülbelül 34 ezer személy adata kerülhetett jogosulatlan kezekbe. Az érintett adatok köre kiterjed nevekre, e-mail címekre, számlázási információkra, illetve telefon- és hitelkártyaszám részletekre is. A vállalat hangsúlyozta, hogy jelszavak, illetve teljes hitelkártyaszámok nem voltak veszélyben.
A Steam a külső szolgáltatójának bevonásával jelenleg azon dolgozik, hogy kiderítse, konkrétan mely felhasználók adatai jelenhetett meg rossz profilokban. Erre azért van szükség, hogy értesíteni tudja az érintetteket.
-
A Samsung az Exynos kapcsán újabb 13 biztonsági rést foltozott be.
-
A Samsung egy biztonsági rést foltozott be a Smart Switch alkalmazáson.
-
A GIMP frissítésével egy veszélyes biztonsági rés foltozható be.
-
A Microsoft két kritikus veszélyességű hibát javított az Edge böngészőben.
-
A HPE fontos biztonsági frissítést adott ki a StoreOnce-hoz.
-
A Samba fejlesztői egy biztonsági rést foltoztak be.
-
A Google két súlyos biztonsági hibáról számolt be a Chrome kapcsán.
-
A Google az Android júniusi frissítésével 26 biztonsági rést foltozott be.
-
A Roundcube Webmail egy biztonsági hibát tartalmaz.
-
Két olyan sebezhetőség kihasználása kezdődött meg, amelyek a vBulletint érintik.
Az ESET kiberbiztonsági szakértői most összefoglalják, milyen más módszerekkel lophatják el a személyes adatainkat – és mit tehetünk azért, hogy ez ne történhessen meg.
Az ESET kutatói átfogó elemzést tettek közzé a zsarolóvírus ökoszisztémában bekövetkezett jelentős változásokról, különös figyelmet fordítva a domináns RansomHub csoportra.
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat