Steam: egy támadás elhárítása vezetett a zűrzavarhoz

Karácsonykor a Steam kellemetlen meglepetést okozott a játékos kedvű felhasználóknak. Egy támadás állt a háttérben, aminek az elhárítása még nagyobb gondokhoz vezetett.
 

December 25-én egyre több regisztrált Steam-felhasználó kezdett panaszkodni arra, hogy a fiókjába történő bejelentkezést követően nem a saját adatait látja, hanem teljesen ismeretlen személyekét. A panaszoknak - mint később kiderült - nagyon komoly alapjuk volt, mivel egy kibertámadásból egy igazán komoly adatbiztonsági incidenst sikerült összehozniuk az üzemeltetőknek. Mindez pedig rávilágít az incidenskezelésben rejlő kihívásokra is.

A Steam az esemény kapcsán közölte, hogy a szolgáltatást gyakorta érik elosztott szolgáltatásmegtagadási (DDoS) támadások, azonban ezeket az esetek többségében olyan módon tudja kezelni, hogy abból végül a felhasználók semmit sem vesznek észre. December 25-én azonban egy olyan intenzitású támadás indult a Steam és különösen a Steam Store ellen, amely 2000-szer nagyobb adatforgalmat generált, mint az átlagos hálózati forgalom nagysága. Ezért a támadás hatásainak csökkentése érdekében a webes cache-elést végző külső szolgáltató bevonására is sort kellett keríteni. 

A külső gyorsítótárazást biztosító vállalat mérnökei változtattak a konfigurációs beállításokon, hogy a folyamatban lévő DDoS minél kevesebb problémát okozzon a játékosok számára a karácsonyi "nagyüzem" során. Sajnos azonban ekkor egy komoly hiba csúszott a rendszerbe, ami ahhoz vezetett, hogy a bejelentkezett felhasználók nem a számukra gyorsítótárazott weboldalakat kapták vissza, hanem látszólag teljesen véletlenszerűen jelentek meg a profiladatok. Így fordulhatott elő az is, hogy egyes felhasználók olyan tartalmakkal is összefuthattak, amelyek nem nekik szóltak, vagy nem ők hozták létre azokat.

A Steam szerint a problémás időszak körülbelül 1,5 órán keresztül tartott, amire végre sikerült rendbe tenni a rendszereket, és azok normál körülmények között működhettek tovább. A vállalat jelezte, hogy kizárólag azon felhasználók adatai kerülhettek veszélybe, akik a problémás 1,5 órában be voltak jelentkezve a profiljukba. A számok nyelvére mindez lefordítva azt jelenti, hogy körülbelül 34 ezer személy adata kerülhetett jogosulatlan kezekbe. Az érintett adatok köre kiterjed nevekre, e-mail címekre, számlázási információkra, illetve telefon- és hitelkártyaszám részletekre is. A vállalat hangsúlyozta, hogy jelszavak, illetve teljes hitelkártyaszámok nem voltak veszélyben.

A Steam a külső szolgáltatójának bevonásával jelenleg azon dolgozik, hogy kiderítse, konkrétan mely felhasználók adatai jelenhetett meg rossz profilokban. Erre azért van szükség, hogy értesíteni tudja az érintetteket.
 
  1. 3

    A Google ChromeOS két fontos biztonsági javítást kapott.

  2. 4

    Elérhetővé vált a Google Chrome webböngésző legújabb biztonsági frissítése.

  3. 3

    Az IBM biztonsági frissítéseket adott ki a Qradar SIEM megoldásához.

  4. 3

    A cURL fejlesztői négy biztonsági hibáról számoltak be.

  5. 4

    Az Apple egy veszélyes biztonsági hibát javított az iOS és iPadOS operációs rendszerei kapcsán.

  6. 4

    A macOS operációs rendszerhez egy fontos biztonsági frissítés vált telepíthető.

  7. 4

    A Microsoft ezúttal nyolc biztonsági rést foltozott be az Edge webböngészőben.

  8. 4

    A Mozilla fejlesztői kritikus biztonsági hibákat szüntettek meg a Firefoxban.

  9. 4

    A IBM Secure Proxy-hoz két tucat biztonsági frissítés vált elérhetővé.

  10. 3

    A Zulip Serverhez egy biztonsági hibajavítás vált elérhetővé.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség