Rohamosan nő az androidos reklámprogramok száma

A G DATA szakértői több mint 4,18 millió olyan kártékony kódot regisztráltak, amelyek androidos eszközöket veszélyeztettek.
 

Noha a mobileszközök gyártói egyre komolyabban veszik a biztonság kérdését, a kártékony alkalmazások száma egyre csak növekszik. A G Data Cyberdefense szakértői több mint 4,18 millió kártékony appot számoltak össze tavaly. Ez naponta 11500 új kártevőt jelent.
 
Bosszantó reklámok
 
A szakértők szerint a reklámprogramok (adware-ek) igazi reneszánszukat élik. Első pillantásra kisebb kárt okoznak, mint a zsarolóvírusok, de nem szabad alábecsülni ezeket sem. E kártevők figyelhetik, naplózhatják a felhasználók tartózkodási helyét és böngészési előzményeit, majd ezeket az adatokat kiszivárogtathatják.
 

 
 
Olvassa tovább
Prémium előfizetéssel!
 
  1. 4

    A Microsoft két sebezhetőségről adott tájékoztatást az Edge böngésző kapcsán.

  2. 3

    A CUPS fejlesztői két biztonsági hibát javítottak.

  3. 3

    A TYPO3 öt újabb frissítés révén tehető biztonságosabbá.

  4. 3

    A GitLab fejlesztői újabb sebezhetőségekről számoltak be.

  5. 4

    Az Adobe az e-kereskedelmi szoftverei kapcsán egy kritikus veszélyességű biztonsági rést foltozott be.

  6. 3

    Az Adobe Acrobat és Reader szoftverek két biztonsági javítással bővültek.

  7. 3

    Az Adobe a Premiere Pro alkalmazásban egy biztonsági rést foltozott be.

  8. 4

    Az Adobe ColdFusion egy kritikus biztonsági frissítést kapott.

  9. 4

    A Microsoft letölthetővé tette a Windows szeptemberi biztonsági frissítéseit.

  10. 4

    A Microsoft az Office alkalmazásokhoz 14 biztonsági javítást adott ki.

Partnerhírek
​Iskolakezdés: így készítsük fel a gyerekek első telefonját vagy laptopját

Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.

Terjed a hamis hibaüzenetekkel támadó ClickFix kártevő

Az ESET közzétette legfrissebb kiberfenyegetettségi jelentését, amely a 2024. december és 2025. május közötti időszakban tapasztalt kiberkockázatokat mutatja be

hirdetés
Közösség