Rejtélyek övezik a MoneyGram elleni támadást

​Továbbra is sok a kérdőjel a MoneyGram szeptemberi biztonsági incidensével kapcsolatban.
 

A MoneyGram pénzügyi és fizetési szolgáltató több mint 200 országban van jelen. Az online és mobil fizetési lehetőségek mellett több mint 350 ezer helyszínen teszi lehetővé pénzügyi tranzakciók lebonyolítását világszerte. A vállalatot ért kibertámadások ezért különös figyelemre tartanak számot. 

A MoneyGram szeptember közepén észlelte, hogy valami nincs rendben egyes rendszereivel, amit aztán az ügyfelek is megtapasztalhattak. Szeptember 20-án a cég illetékesei ügy döntöttek, hogy számos kritikus fontosságú rendszert állítanak le annak érdekében, hogy minimalizálni tudják a további biztonsági kockázatokat. A vállalat végül szeptember 25-én jelezte, hogy a kényszerszünet a legtöbb szolgáltatásának esetében véget ért, és a pénzügyi tranzakciók ismét zavartalanul végrehajthatók. 

A cég az eset kapcsán immár hivatalosan is elismerte, hogy egy kibertámadás miatt voltak fennakadások. Egyúttal közölte, hogy az incidens alatt és után (eddig) nem kapott zsaroló üzenetet. A hírek szerint ez idáig egyetlen kiberbűnözői csoport sem vállalta magára a támadást, és nem tett közzé zsarolással kapcsolatos információkat a dark weben. 

A MoneyGram a biztonsági incidens detektálását követően értesítette a hatóságokat, amelyekkel azóta is szorosan együttműködik az eset kivizsgálása érdekében. Emellett a CrowdStrike szakértőinek és további független szakemberek bevonásával végzi az incidens körülményeinek feltárását. 

Egyes - a vállalat által meg nem erősített hírek szerint - a kibertámadás social engineering módszerekkel vette kezdetét, amelyekkel sikerült megtéveszteni az egyik (help deskes) alkalmazottat. Mindez pedig ahhoz vezetett, hogy az elkövetők hozzáférést szereztek az alkalmazott vállalati fiókjához és a belső hálózathoz. Emellett a cég (Active Directory alapú) címtárszolgáltatását is megkörnyékezték, de ezt a próbálkozást még időben sikerült detektálni és blokkolni. 

Az eset kapcsán várhatóan még biztosan lesznek érdekes fejlemények, hiszen egyelőre nem lehet tudni, hogy a több napos szolgáltatáskiesést okozó támadás pontosan milyen következményekkel járt, és az bármilyen módon érintette-e az ügyfelek személyes, illetve pénzügyi adatait.

Frissítés: a MoneyGram megerősítette, hogy a szeptemberi biztonsági incidens során jogosulatlan adathozzáférés is történt. Az elkövetők egyebek mellett a következőkhöz fértek hozzá:
  • nevek
  • e-mail címek
  • postázási címek
  • születési dátumok
  • társadalombiztosítási számok
  • dokumentumok
  • bankszámlaszámok
  • tranzakciós információk
  • MoneyGram Plus Rewards azonosíók
Arról egyelőre nem nyilatkozott a vállalat, hogy hány személyt érint az adatvédelmi incidens.
 
  1. 3

    Az IBM Db2 legutóbb feltárt biztonsági hibájára megérkezett a patch.

  2. 4

    Az IrfanView kapcsán veszélyes sérülékenységekre derült fény.

  3. 4

    A Juniper számos sebezhetőséget szüntetett meg a Junos OS kapcsán.

  4. 4

    A Mozilla Thunderbirdhöz egy hibajavítás vált elérhetővé.

  5. 4

    Az SAP elérhetővé tette az októberi biztonsági frissítéseit.

  6. 4

    Több mint húsz biztonsági rést foltozott be az Adobe a Magento és a Commerce alkalmazásain.

  7. 4

    Az Adobe InDesign egy fontos biztonsági hibajavítást kapott.

  8. 4

    Az Adobe FrameMaker öt biztonsági frissítéssel gyarapodott.

  9. 5

    Súlyos sebezhetőségre derült fény a Mozilla Firefox webböngésző kapcsán.

  10. 4

    Az októberi hibajavító kedden tucatjával kapta a frissítéseket a Windows.

Partnerhírek
​NFC adatokat továbbító Androidos kártevőt fedezett fel az ESET

Az ESET kutatói felfedtek egy vadonatúj számítógépes kártevő programmal végrehajtott, úgynevezett crimeware kampányt, amely három cseh bank ügyfeleit vette célba.

​Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

A Booking.com a szálláshelyeket kereső utazók egyik legfontosabb platformja, de mára egyéb szolgáltatások is elérhetővé váltak az oldalon keresztül.

hirdetés
Közösség