Rákaptak a csalók az online játékokra

Az online játékosok számának növekedése, az egyre nagyobb pénzzel kecsegtető iparág és a rendszeresen felbukkanó biztonsági rések vonzó terepet jelentenek a kiberbűnözők számára.
 

Manapság rengetegen játszanak netes játékokkal. A világon élő 7,5 milliárd ember közül körülbelül 2,5 milliárdan, és ez a szám a Statista becslései szerint 2021-ben több mint 2,7 milliárdra növekszik majd. 

Ez az izgalmas világ a bűnözők figyelmét is felkeltette, ami az iparágban forgó pénzek folyamatos növekedésével is összefügg. A Newzoo éves globális játékpiaci jelentése szerint a videojáték-ipar 2016-ban 101,1 milliárd dollárt termelt. 2019-re ez a szám várhatóan 152,1 milliárd dollárra növekszik, ami éves szinten 9,6 százalékos bővülést jelent. 

A mobil eszközökön - például okostelefonon vagy tableteken - játszók képviselik az online játékosok legnagyobb szegmensét. A második helyen azok állnak, akik konzolon játszanak, míg a harmadik helyen azok, akik PC-n.

Mindeközben egyre nagyobb figyelem összpontosul a játékokkal kapcsolatos biztonsági kérdésekre is. A videojátékokban egyre gyakrabban találnak sebezhetőségeket a kutatók, miközben a kiberbűnözők mind nagyobb számban használják ki e biztonsági réseket.

Célpontban az Apex Legends és Fortnite játékosok

Az ESET biztonsági szakértői szerint az Apex Legends játékot körülvevő csalások során az elkövetők megkísérelték elhitetni a felhasználókkal, hogy letölthetik a játék androidos verzióját - amely a valóságban nem is létezett, így a letöltött hamis app csak rosszindulatú hirdetéseket jelenített meg. A Fortnite játékosai között pedig átverős hirdetéseket terjesztettek közbeékelődéses támadások révén. Ennek során a támadók két-két játékos közötti kommunikációs csatornán hallgatóztak, vagy eltérítették az adatforgalmat. Emellett olyan eset is előfordult, hogy a bűnözők zsarolóvírust tartalmazó linkeket helyeztek el online gamer fórumokban. 

A támadások egy másik típusa kriptovaluta bányászathoz kötődik. Mivel a játékosok gyakran erős számítógépeket használnak, ezért kiváló célpontjai a nagy erőforrásokra utazó, illegális módszereket felvonultató kriptobányászoknak. 

Fontos szem előtt tartani, hogy a fentebb leírt esetek mellett más veszélyek is léteznek, amelyek fenyegetik a felhasználókat. Ilyen például az internetes zaklatás vagy a kiskorúak bizalmába történő férkőzés. Egyebek mellett a Fortnite kapcsán is voltak olyan esetek, amik során zaklatók léptek kapcsolatba az online játszó gyermekekkel, hogy intim fényképeket kérjenek. Olykor mindez már-már zsarolásba is átcsapott.

Tippek a biztonságos online játékhoz
  • Mindig a hivatalos forrásokat részesítsük előnyben! 
  • Frissítsük a játékainkat! 
  • Használjunk megbízható vírusirtót, és tartsuk azt bekapcsolva játék közben is!
  • Figyeljünk arra, hogy mit osztunk meg magunkról! 
 
  1. 4

    A QNAP számos sebezhetőséget szüntetett meg a NAS adattárolói kapcsán.

  2. 4

    A Microsoft fejlesztői három biztonsági résről számoltak be az Edge kapcsán.

  3. 3

    A TinyMCE kapcsán XSS-hibákra derült fény.

  4. 4

    A GLPI fejlesztői két veszélyes biztonsági résről számoltak be.

  5. 3

    Öt biztonsági rést foltoztak be a GitLab fejlesztői.

  6. 3

    A FreeRDP-hez öt patch vált elérhetővé.

  7. 4

    A Dell biztonsági frissítést adott ki a Custom VMware ESXi-hez.

  8. 4

    A Google kritikus veszélyességű sebezhetőségeket orvosolt a Chrome webböngésző kapcsán.

  9. 3

    Az IBM QRadar SIEM-hez egy biztonsági javítás érkezett.

  10. 3

    A Fortinet FortiNAC-F kapcsán egy biztonsági hibára derült fény.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség