Rákaptak a csalók az online játékokra

Az online játékosok számának növekedése, az egyre nagyobb pénzzel kecsegtető iparág és a rendszeresen felbukkanó biztonsági rések vonzó terepet jelentenek a kiberbűnözők számára.
 

Manapság rengetegen játszanak netes játékokkal. A világon élő 7,5 milliárd ember közül körülbelül 2,5 milliárdan, és ez a szám a Statista becslései szerint 2021-ben több mint 2,7 milliárdra növekszik majd. 

Ez az izgalmas világ a bűnözők figyelmét is felkeltette, ami az iparágban forgó pénzek folyamatos növekedésével is összefügg. A Newzoo éves globális játékpiaci jelentése szerint a videojáték-ipar 2016-ban 101,1 milliárd dollárt termelt. 2019-re ez a szám várhatóan 152,1 milliárd dollárra növekszik, ami éves szinten 9,6 százalékos bővülést jelent. 

A mobil eszközökön - például okostelefonon vagy tableteken - játszók képviselik az online játékosok legnagyobb szegmensét. A második helyen azok állnak, akik konzolon játszanak, míg a harmadik helyen azok, akik PC-n.

Mindeközben egyre nagyobb figyelem összpontosul a játékokkal kapcsolatos biztonsági kérdésekre is. A videojátékokban egyre gyakrabban találnak sebezhetőségeket a kutatók, miközben a kiberbűnözők mind nagyobb számban használják ki e biztonsági réseket.

Célpontban az Apex Legends és Fortnite játékosok

Az ESET biztonsági szakértői szerint az Apex Legends játékot körülvevő csalások során az elkövetők megkísérelték elhitetni a felhasználókkal, hogy letölthetik a játék androidos verzióját - amely a valóságban nem is létezett, így a letöltött hamis app csak rosszindulatú hirdetéseket jelenített meg. A Fortnite játékosai között pedig átverős hirdetéseket terjesztettek közbeékelődéses támadások révén. Ennek során a támadók két-két játékos közötti kommunikációs csatornán hallgatóztak, vagy eltérítették az adatforgalmat. Emellett olyan eset is előfordult, hogy a bűnözők zsarolóvírust tartalmazó linkeket helyeztek el online gamer fórumokban. 

A támadások egy másik típusa kriptovaluta bányászathoz kötődik. Mivel a játékosok gyakran erős számítógépeket használnak, ezért kiváló célpontjai a nagy erőforrásokra utazó, illegális módszereket felvonultató kriptobányászoknak. 

Fontos szem előtt tartani, hogy a fentebb leírt esetek mellett más veszélyek is léteznek, amelyek fenyegetik a felhasználókat. Ilyen például az internetes zaklatás vagy a kiskorúak bizalmába történő férkőzés. Egyebek mellett a Fortnite kapcsán is voltak olyan esetek, amik során zaklatók léptek kapcsolatba az online játszó gyermekekkel, hogy intim fényképeket kérjenek. Olykor mindez már-már zsarolásba is átcsapott.

Tippek a biztonságos online játékhoz
  • Mindig a hivatalos forrásokat részesítsük előnyben! 
  • Frissítsük a játékainkat! 
  • Használjunk megbízható vírusirtót, és tartsuk azt bekapcsolva játék közben is!
  • Figyeljünk arra, hogy mit osztunk meg magunkról! 
 
  1. 4

    Az Apple Xcode két biztonsági javítással gyarapodott.

  2. 3

    A Netgate pfSense esetében egy biztonsági rés befoltozására van szükség.

  3. 4

    Az Apple 105 biztonsági hibáról számolt be a macOS kapcsán.

  4. 4

    Jelentős mennyiségű biztonsági javítás érkezett az iOS és iPadOS operációs rendszerekhez.

  5. 4

    Megjelent a watchOS legújabb verziója, amely számos biztonsági frissítéssel szolgál.

  6. 3

    A Google két biztonsági hibát javított az Androidban, amelyek közül az egyik kritikus veszélyességű.

  7. 4

    A RUCKUS Network Director (RND) egy biztonság hibát tartalmaz.

  8. 4

    21 biztonsági rést foltoztak be a Microsoft fejlesztői az Edge webböngészőn.

  9. 4

    A Docker Compose egy súlyos sebezhetőséget tartalmaz.

  10. 4

    Jelentős mennyiségű biztonsági frissítés érkezett a Google Chrome webböngészőhöz.

Partnerhírek
Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik.

​Iskolakezdés: így készítsük fel a gyerekek első telefonját vagy laptopját

Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.

hirdetés
Közösség