Mit tud a fizetős Google Chrome?

A Google a múlt héten jelentette be a Chrome webböngésző fizetős kiadását. Összegyűjtöttük, hogy mit is nyújt biztonság terén az újdonság.
 

A Google Chrome eddig ingyenes változatokban volt elérhető. A hagyományos, széles körben elterjedt verzió mellett létezett egy Chrome Enterprise (Core) kiadás is, amely kifejezetten vállalati felhasználók számára készült, és elsősorban a menedzselhetőség terén nyújt többet, mint az alapverzió. A jövőben is megmarad e két változat, de megérkezett hozzájuk a Chrome Enterprise Premium, amelynek használatáért a Google havi 6 dollárt kér felhasználónként.
 
Mit tud a Premium verzió?
 
Az alap vállalati és Premium kiadások közötti különbséget az alábbi összefoglaló ábra szemlélteti:


Forrás: Google
 
A fenti összevetésből látható, hogy az új, fizetős Chrome elsősorban a biztonság terén nyújt többet. A védelmi szolgáltatások kiterjednek a mélyszintű vírusvédelemre, az URL-szűrési lehetőségekre, az adatszivárgásmegelőzésre és a kontextus alapú hozzáféréskezelésre. Emellett lehetőség van a biztonsági házirendek pontosabb testre szabására, illetve a szoftver- és bővítményfrissítések központi kezelésére. Mindezek mellett RDP, SCP és SSH támogatást is kapott a fizetős böngésző.
 
A Google kiemelte, hogy a Premium böngészőbe épített védelmi lehetőségek elősegítik a Zero Trust típusú kockázatcsökkentést. A kapcsolódó biztonsági megoldások esetében pedig a mesterséges intelligencia alapú technológiák sem hiányoznak, amelyek a tartalomvizsgálatokban, a víruskeresésben, az adathalász tartalmak szűrésében és az adatszivárgás megelőzésben is szerephez jutnak.
 
A Google úgy látja, hogy a Premium kiadás jelentős mértékben hozzá tud járulni a végponti védelem kiterjesztéséhez. Már csak azért is, mert napjainkban a webböngészők a vállalatok üzleti, kommunikációs, együttműködési, adminisztrációs és authentikációs folyamataiban is kulcsszerepet töltenek be. Az új védelem pedig pontosan ezeken a pontokon képes oltalmazni a digitális értékeket.
 
Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy a fizetős kiadás milyen széles körben terjed majd el a vállalatok, intézmények körében, de a Google nagy reményeket fűz hozzá az eddigi tesztelésekbe bevont ügyfeleitől kapott visszajelzések alapján.
 
  1. 4

    Az Apple egy nulladik napi biztonsági hibáról számolt be az iOS és az iPadOS kapcsán.

  2. 4

    A Google ChromeOS két biztonsági javítással bővült.

  3. 3

    A MongoDB Enterprise Server kapcsán egy biztonsági hiba javítása vált szükségessé.

  4. 4

    A cURL-hez három biztonsági hibajavítás vált letölthetővé.

  5. 4

    A Discourse számos biztonsági rés miatt kapott újabb frissítést.

  6. 4

    A Google Chrome három biztonsági hibától vált meg a legújabb verziójának köszönhetően.

  7. 4

    A Mozilla egy tucat biztonsági frissítéssel látta el Firefox webböngészőt.

  8. 4

    A Mozilla legújabb verziója egy tucat biztonsági hibát javít.

  9. 3

    A Kerberos esetében egy közepes veszélyességű biztonsági hibára derült fény.

  10. 4

    A Google 48 biztonsági rést foltozott be az Androidon.

Partnerhírek
​Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben

Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek.

​Ki vigyáz az adataidra, ha te nem?

Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük?

hirdetés
Közösség