Figyeljünk, hogy mikor engedélyezzük a webkamerát!
A felhasználók csaknem egynegyede mindig engedélyt ad arra, hogy az alkalmazások és a szolgáltatások hozzáférjenek a mikrofonhoz vagy a webkamerához.
Az elmúlt évben a videókonferenciákra való áttérés óriási növekedést eredményezett egyes alkalmazások, például a Microsoft Teams vagy a Zoom használatában. Ezzel párhuzamosan globális hiány lépett fel a webkamerák piacán, rengeteg piacvezető szállító tapasztalt hatalmas mértékű keresletnövekedést.
Mivel az online konferenciák, beszélgetések a mindennapi élet részévé váltak, ezért az emberek egyre gyakrabban voltak hajlandók hozzáférést adni a különféle alkalmazásoknak a mikrofonjukhoz és a kamerájukhoz. A Kaspersky felmérése szerint a 25-34 év közötti korosztály 27 százaléka mindig engedélyezi a hozzáférést. Ugyanakkor kevésbé jellemző mindez az idősebb korosztályra: az 55 évesnél idősebb válaszadók 38 százaléka mondta azt, hogy soha nem engedélyez ilyenfajta hozzáférést az appok és a szolgáltatások számára.
A kellő óvatosság és a modern kommunikációs eszközök nyújtotta előnyök közötti egyensúlyt úgy lehet a legkönnyebben megteremteni, ha körültekintően megvizsgáljuk az általunk használt alkalmazásokat és szolgáltatásokat, valamint az általuk kért engedélyeket. Teljesen normális például, ha egy videókonferencia alkalmazás hozzáférést kér a kamerához. Ugyanakkor, ha egy bármilyen releváns funkció nélküli alkalmazás minden megalapozott indok nélkül hozzáférést kér a mikrofonunkhoz, akkor érdemes megfontoltan cselekedni.
"Sokan nincsenek tisztában a webkamera használatához és a kiberbiztonsági folyamatokhoz kapcsolódó protokollokkal. Ugyanakkor most egy erős, pozitív irányú tendenciát látunk az online biztonsággal és a potenciális fenyegetésekkel kapcsolatos tudatosságnövekedés terén. Ez proaktívabb felhasználói magatartást eredményez. Számítunk továbbá arra is, hogy a kiberbiztonsággal kapcsolatos tudatosság növekedését a vállalatok által a dolgozóik számára biztosított biztonságtudatossági képzések is erősítik majd, különösen annak fényében, hogy az audió- és videóeszközöket ma már széles körben használják munkavégzéshez" - fejtette ki Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője.
További hírek
Vélemények
Partnerhírek
Miért esünk könnyen áldozatul az SMS csalásoknak?
Az ESET szakemberei bemutatják az új SMS csalást és a szükséges teendőket, ha letöltöttük az adatlopó alkalmazást.
Levelezőszerverek ostrom alatt
A legújabb Exchange sebezhetőségét kihasználó kiberbűnözői csoportok növekvő számáról számol be az ESET
Kiemelt hírek
Közösség
Copyright by Isidor - Minden jog fenntartva!