FBI: vírust terjeszthetnek a Google keresőjében a hirdetések
Az FBI figyelmeztetést adott ki az utóbbi időben megszaporodó, online hirdetős csalások miatt. Vigyázzon, hogy mire kattint a keresőkben!
A kiberbűnözők régóta alkalmaznak különféle keresőoptimalizáló technikákat annak érdekében, hogy a kártékony weboldalaikra mutató találatok minél előkelőbb helyen jelenjenek meg a Google keresőjében, és ezáltal minél több felhasználót érjenek el. Csakhogy az utóbbi időben a keresőben az első helyeken már hirdetések jelennek meg, ami az ártalmas, sokszor hamis weblapokról elterelheti a fókuszt. Ezért a csalók most már pénzt is hajlandók áldozni arra, hogy szponzorált linkekkel kerüljenek mindenki elé. Ez pedig nagyon megtévesztő károkozásokhoz vezethet.
Az elmúlt hónapokban már több alkalommal derült ki, hogy a Google hirdetéseket kezelő rendszere is átejthető. Elsőként a népszerű GIMP képszerkesztő alkalmazás ismertségét használták ki az elkövetők arra, hogy a Vidar nevű, adatlopásra alkalmas trójai programjukat egy megtévesztő "GIMP"-es hirdetésen keresztül terjesszék. Ekkor a Google találati listájának élén olyan hirdetések jelentek meg, amelyek látszólag a GIMP webhelyére mutattak, a valóságban azonban egy adathalász oldalra vezették a felhasználókat. Márciusban pedig ugyanilyen trükkel a Mars trójai kezdett terjedni, annyi különbséggel, hogy a GIMP helyett az OpenOffice nevével éltek vissza az elkövetők. Végül, de nem utolsó sorban nemrégen a SANS ISC munkatársai is felfigyeltek egy hasonló károkozásra, amelynek során az AnyDesk emlegetésével próbálták megtéveszteni a csalók a felhasználókat az IcedID kártékony program terjesztése érdekében.
Még nincs vége
Látva azt, hogy a webes keresők hirdetési rendszerét kihasználó károkozások száma folyamatosan emelkedik, az FBI egy biztonsági figyelmeztetést adott ki. Közölte, hogy egyre több olyan reklám válik elérhetővé a találati eredmények között, amelyek zsarolóprogramok vagy kémprogramok terjedését segítik elő. A csalók ismert vállalatok, szoftverek vagy szolgáltatások nevével élnek vissza, amikor a megtévesztő, hamis hirdetéseiket összeállítják. Emellett további kockázatot jelent, hogy ezek a fizetett, első helyeken megjelenő találati eredmények adathalász weblapokat is népszerűsíthetnek, amelyeken keresztül bizalmas adatokhoz férhetnek hozzá az elkövetők.
Hogyan védekezzünk?
Az FBI néhány jó tanáccsal is szolgált a kockázatok csökkentése érdekében:
- Ne kattintsunk rutinszerűen a keresőkben megjelenő első találatokra.
- Az első találatok általában reklámok, így célszerű kicsit lejjebb görgetni, ahol elérhetővé válnak a hivatalos weboldalakra mutató hivatkozások.
- Amikor a felkeresendő weboldal megjelenik a böngészőben, akkor ellenőrizzük a címsorban, hogy valóban a legális webcímről töltődött-e be az oldal.
- Használjunk reklámblokkolót.
- Ha egy weblapot rendszeresen látogatunk, akkor annak hivatalos címét célszerű elmenteni a kedvencek közé, és onnan megnyitni azt.
További hírek
Vélemények
Partnerhírek
Céges és magánadatok ostrom alatt
Az adathalászat majdnem olyan régi, mint maga az internet, így talán azt gondoljuk, hogy már mindent tudunk róla, felismerjük az üzenet tárgysorából, a megszólításból vagy a levél megfogalmazásából.
Nyaralás: mutatjuk, hogyan előzze meg a csalásokat
A megtévesztő ingyenes utazásoktól kezdve a fiktív bérelhető lakásokig számos átverés terjed az interneten.
Kiemelt hírek
Közösség
Copyright by Isidor - Minden jog fenntartva!