Amikor egy bank rájön, hogy 1,5 millió ügyfelének adatát ellophatták

​Az amerikai Flagstar Bank hónapokig tartó vizsgálódást követően megállapította, hogy több mint másfél millió ügyfelének adata kerülhetett illetéktelen kezekbe.
 

A banki szférára vonatkozó szigorú jogszabályi és iparági követelmények ellenére a kiberbűnözők időről időre megtalálják azokat a gyenge pontokat, amik a legkorszerűbb védelmi arzenállal felvértezett intézmények esetében is komoly incidensekhez vezethetnek. Erre szolgáltatott példát az USA egyik jelentős bankja, a Flagstar, amely egy éven belül két komoly biztonsági incidens elszenvedője volt. 

A bank elleni első támadásra még 2021 januárjában került sor, amikor az elkövetők az akkor még nulladik napi hibának számító, Accellion FTA sebezhetőséget fordították a saját javukra, és fértek hozzá bizalmas adatokhoz. A második kibertámadás pedig tavaly decemberben következett be, amire nyilvánosan csak az elmúlt napokban derült fény, amikor a pénzintézet elkezdte kiértesíteni az érintett ügyfeleit. 

A bank szerint a decemberi támadás során a feketekalapos hackerek egyebek mellett nevekhez és társadalombiztosítási számokhoz is hozzáférést szerezhettek. Erre azonban meglehetősen nehezen derült fény, mivel a bank állítólag csak június 2-án jött rá arra, hogy a támadás súlyosabb, mint azt korábban gondolta. 

Nyilván a Flagstar jelezte, hogy az incidenst decemberben hamar észlelte, és azonnal megtette az ilyen esetekre előírt incidensreagálási lépéseket, valamint értesítette az illetékes hatóságokat. Azt azonban nem részletezte, hogy miért tartott majdnem fél évig, amire kiderült, hogy 1.547.169 ügyfelének adata illetéktelen kezekbe kerülhetett. 

A Flagstar Bank közölte, hogy jelenleg nincs információja arról, hogy a lopott adatokkal történtek volna visszaélések. Ugyanakkor az érintett ügyfelei számára két évre olyan adatvédelmi szolgáltatásra fizetett elő, amelynek révén a jövőbeli esetleges visszaélések kiszűrhetővé válhatnak. 
 
  1. 3

    A macOS kompatibilis LibreOffice kapcsán egy biztonsági hibára derült fény.

  2. 4

    Kritikus sebezhetőség megszüntetésére van szükség a HPE OneView esetében.

  3. 4

    A WatchGuard Firebox kapcsán egy súlyos sérülékenység megszüntetésére van szükség.

  4. 4

    A Tenable Nessus egy jelentős biztonsági frissítést kapott.

  5. 4

    A Google Chrome újabb két biztonsági javítással gyarapodott.

  6. 3

    A Kubernetes egy biztonsági hiba miatt kapott frissítést.

  7. 4

    A Microsoft Edge három biztonsági hibát orvosolt az Edge webböngésző kapcsán.

  8. 4

    A TeamViewer DEX Client for Windows három biztonsági hibát tartalmaz.

  9. 3

    Tíz biztonsági hibajavítást adtak ki a GitLab fejlesztői.

  10. 4

    Az Apple 26 biztonsági rést foltozott be az iOS és az iPadOS operációs rendszerein.

Partnerhírek
Ünnepi akciók vagy csapdák

Az ünnepi időszakban még inkább megnő az online vásárlások száma, ezzel együtt a csalók aktivitása is.

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik.

hirdetés
Közösség