A Marriott is brutális adatvédelmi büntetést kapott
A Marriott International nagyon komoly adatvédelmi bírságot kapott a nyakába.
A Marriott tavaly november végén ismerte el, hogy egy súlyos incidens következtében több százmillió vendég adatához fértek hozzá illetéktelenek. A vállalat akkor azt közölte, hogy a vendégek foglalásait is tároló adatbázis kapcsán 2018. szeptember 8-án jelezte egy belső biztonsági eszköz, hogy jogosulatlan hozzáférés történt. A helyzetet nehezítette, hogy az adattolvajok az adatszivárogtatás előtt titkosították a vendégek érzékeny adatait tartalmazó fájlokat, és kódoltan juttatták ki azokat a hálózatból. Végül 2018. november 9-én sikerült a Marriottnak dekódolnia az egyik ilyen fájlt, és akkor derült ki, hogy abban a 2016-ban felvásárolt - Starwood szállodalánc vendég és foglalási adatbázisa található.
A vállalat idén tavasszal azt a tájékoztatást adta, hogy a biztonsági incidens összességében 28 millió dolláros kárt okozott. Állítólag ebből 25 milliót a vállalat biztosítója kifizetett. Csakhogy ebben az összegben nem volt benne a GDPR-ral összefüggésben kiszabandó bírság. Mostanra azonban már azt is tudhatjuk, hogy ez mekkora összeget jelent.
A brit adatvédelmi hivatal (ICO) a British Airways több mint 180 millió fontos büntetésének kiszabása után egy nappal közölte, hogy a Marriott kapcsán is megszületett a döntés, miszerint a szállodaláncnak 123,5 millió dolláros büntetést kell fizetnie. Az ICO szerint a biztonsági incidens 339 millió vendéggel kapcsolatos adatrekordot érintett. Ezek közül 30 millió EU-s állampolgárokhoz volt köthető.
A hatóság úgy látta, hogy a rendszer sebezhetősége ugyan 2014-re volt visszavezethető, de a felvásárlást követő két éven belül sem sikerült kimutatnia azt a Marriottnak, és többet kellett volna tenni a rendszereinek védelme érdekében.
Elizabeth Denham információs biztos úgy nyilatkozott, hogy a GDPR világossá teszi azt, hogy a szervezetek felelősséggel tartoznak a személyes adatok tárolásáért, kezeléséért. Egyben hangsúlyozta, hogy ha a vállalatok nem védik megfelelően a személyes adatokat, akkor nem fognak hezitálni, és kemény lépéseket tesznek, hogy megvédjék az emberek jogait. A British Airways és a Marriott esete pedig mindezt alátámasztja.
Elmondható, hogy ez volt az első ilyen jelentős büntetés nem EU-s céggel szemben. Igaz ugyan, hogy már a Google is kapott egy 50 millió dolláros bírságot, de azt nem biztonsági incidenssel "érdemelte ki", hanem egyes folyamatainak GDPR-ral kapcsolatos megfelelőségi hiányosságai miatt kapta.
A Marriott elnök-vezérigazgatója, Arne Sorenson már jelezte, hogy elfogadhatatlannak tartják a nagy összegű büntetést, és fellebbezni fognak. A cég vezetője egyelőre inkább csak csalódottságának adott hangot az ICO döntését illetően, és nem részletezte, hogy milyen jogi lépéseket kívánnak foganatosítani.
-
Az Apple iOS 26 és iPadOS 26 számos biztonsági frissítéssel is szolgál.
-
A macOS Tahoe 26 bemutatkozásával több mint hetven biztonsági rés megszüntetésére is sor került.
-
Az Apple watchOS 26-os kiadása több biztonsági javítással együtt érkezett.
-
Az IBM tizenhat biztonsági rést foltozott be a QRadar SIEM megoldásán.
-
A Samsung rengeteg biztonsági rést szüntetett meg az okostelefonjain.
-
A Microsoft két sebezhetőségről adott tájékoztatást az Edge böngésző kapcsán.
-
A CUPS fejlesztői két biztonsági hibát javítottak.
-
A TYPO3 öt újabb frissítés révén tehető biztonságosabbá.
-
A GitLab fejlesztői újabb sebezhetőségekről számoltak be.
-
Az Adobe az e-kereskedelmi szoftverei kapcsán egy kritikus veszélyességű biztonsági rést foltozott be.
Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.
Az ESET közzétette legfrissebb kiberfenyegetettségi jelentését, amely a 2024. december és 2025. május közötti időszakban tapasztalt kiberkockázatokat mutatja be
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat