A legnagyobb divatmárkákra szálltak rá az adattolvajok

Több ezer olyan weboldalt sikerült azonosítani, amelyek az elmúlt években ismert ruhaipari cégek nevével éltek vissza, és bőszen gyűjtötték a felhasználói, valamint a bankkártya adatokat.
 

A Bolster vállalat szakértői egy nagyszabású adathalász támadássorozatot lepleztek le. Kiderült, hogy a csalók ezúttal sem sajnálták az erőforrásaikat arra, hogy jelentős károkat okozzanak felhasználók széles körében. Mi sem bizonyítja mindezt jobban, mint hogy az alvilági akcióba legalább háromezer domain és hatezer hamis weboldal jutott szerephez. A legintenzívebb időszaknak az idei év első két hónapja számított, amikor havonta legalább 300 új kártékony weboldal vált elérhetővé a támadássorozathoz kapcsolódóan.
 
Az elkövetők ezúttal főként ismert ruhaipari vállalatok nevével igyekeztek visszaélni, és ilyen módon megtéveszteni a felhasználókat. A kutatók egyebek mellett a következő brandekkel történő csalásokra derítettek fényt: Nike, Puma, Asics, Adidas, Columbia, Guess, Caterpillar, Fila, Reebok, Tommy Hilfiger. Többek között ezen cégek weboldalait hamisították előszeretettel az adathalászok annak érdekében, hogy aztán értékes adatokhoz jussanak. A mondvacsinált weblapjaikon biztosították a vásárlás lehetőségét, amelynek során a felhasználók által megadott személyes adatokat, illetve bank- és hitelkártya információkat nemes egyszerűséggel bezsebelték.


Egy hamis Puma weboldal
 
Az adathalászatba bevont domain nevek elemzése során a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a szóban forgó akció akár már 2018 óta folyhatott. Számos olyan domain nevet is feltártak, amelyek több mint két éve is léteztek, de akkor vélhetőleg még ártalmatlan weboldalakra vezettek. Ennek azért van jelentősége, mert minél tovább tudják legitimnek feltüntetni az oldalaikat az elkövetők, annál kisebb valószínűséggel szűrik ki azokat később a biztonsági megoldások. Ezt támasztja alá, hogy a Google keresője is jó néhány problémás weboldalt leindexelt, sőt voltak olyanok is, amiket nagyon előkelő, akár első helyen mutatott a találati listában.
 
A biztonsági szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy a webes keresők esetében nem célszerű körültekintés nélkül rögtön az első találatra kattintani különösen, ha az hirdetés, mivel a csalók is egyre gyakrabban reklámozzák a saját, meghamisított webhelyeiket. Érdemes a találatok között lejjebb görgetni, és a hirdetés nélkül megjelenő linkeket is szemügyre venni. A legfontosabb, hogy mindig meg kell győződni arról, hogy valóban eredeti, legitim weboldalon járunk, főleg akkor, ha azon bizalmas adatokat is meg kell adni.
 
  1. 4

    A Juniper Junos OS egy nulladik napi biztonsági hiba miatt szorul frissítésre.

  2. 4

    A PHP kapcsán fél tucat sérülékenységre derült fény.

  3. 4

    Kritikus veszélyeségű hibákról számolt be a Microsoft az Edge kapcsán.

  4. 4

    Az Adobe kilenc biztonsági rést foltozott be a PDF-kezelő szoftverein.

  5. 4

    Az Adobe InDesign kritikus veszélyességű sebezhetőségektől vált meg.

  6. 4

    Az Adobe Illustrator hat biztonsági hibajavítással gyarapodott.

  7. 4

    Az SAP kiadta a márciusi biztonsági frissítéseit.

  8. 4

    Letölthetővé váltak a Windows márciusi biztonsági frissítései.

  9. 4

    Az Office legújabb frissítéseivel számos veszélyes biztonsági hiba vált megszüntethetővé.

  10. 4

    A Visual Studio három biztonsági hibajavítást kapott.

Partnerhírek
8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

A félelem hatékony fegyver, és a hackerek tudják, hogyan győzzék meg az embereket, hogy azonnali és meggondolatlan lépéseket tegyenek.

​Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

Az ESET elnyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját az ESET HOME Security Essential megoldásával.

hirdetés
Közösség