A legnagyobb divatmárkákra szálltak rá az adattolvajok

Több ezer olyan weboldalt sikerült azonosítani, amelyek az elmúlt években ismert ruhaipari cégek nevével éltek vissza, és bőszen gyűjtötték a felhasználói, valamint a bankkártya adatokat.
 

A Bolster vállalat szakértői egy nagyszabású adathalász támadássorozatot lepleztek le. Kiderült, hogy a csalók ezúttal sem sajnálták az erőforrásaikat arra, hogy jelentős károkat okozzanak felhasználók széles körében. Mi sem bizonyítja mindezt jobban, mint hogy az alvilági akcióba legalább háromezer domain és hatezer hamis weboldal jutott szerephez. A legintenzívebb időszaknak az idei év első két hónapja számított, amikor havonta legalább 300 új kártékony weboldal vált elérhetővé a támadássorozathoz kapcsolódóan.
 
Az elkövetők ezúttal főként ismert ruhaipari vállalatok nevével igyekeztek visszaélni, és ilyen módon megtéveszteni a felhasználókat. A kutatók egyebek mellett a következő brandekkel történő csalásokra derítettek fényt: Nike, Puma, Asics, Adidas, Columbia, Guess, Caterpillar, Fila, Reebok, Tommy Hilfiger. Többek között ezen cégek weboldalait hamisították előszeretettel az adathalászok annak érdekében, hogy aztán értékes adatokhoz jussanak. A mondvacsinált weblapjaikon biztosították a vásárlás lehetőségét, amelynek során a felhasználók által megadott személyes adatokat, illetve bank- és hitelkártya információkat nemes egyszerűséggel bezsebelték.


Egy hamis Puma weboldal
 
Az adathalászatba bevont domain nevek elemzése során a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a szóban forgó akció akár már 2018 óta folyhatott. Számos olyan domain nevet is feltártak, amelyek több mint két éve is léteztek, de akkor vélhetőleg még ártalmatlan weboldalakra vezettek. Ennek azért van jelentősége, mert minél tovább tudják legitimnek feltüntetni az oldalaikat az elkövetők, annál kisebb valószínűséggel szűrik ki azokat később a biztonsági megoldások. Ezt támasztja alá, hogy a Google keresője is jó néhány problémás weboldalt leindexelt, sőt voltak olyanok is, amiket nagyon előkelő, akár első helyen mutatott a találati listában.
 
A biztonsági szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy a webes keresők esetében nem célszerű körültekintés nélkül rögtön az első találatra kattintani különösen, ha az hirdetés, mivel a csalók is egyre gyakrabban reklámozzák a saját, meghamisított webhelyeiket. Érdemes a találatok között lejjebb görgetni, és a hirdetés nélkül megjelenő linkeket is szemügyre venni. A legfontosabb, hogy mindig meg kell győződni arról, hogy valóban eredeti, legitim weboldalon járunk, főleg akkor, ha azon bizalmas adatokat is meg kell adni.
 
  1. 3

    A Trend Micro Antivirus One for macOS egy sebezhetőséget tartalmaz.

  2. 4

    Jelentős mennyiségű QRadar frissítést adott ki az IBM.

  3. 3

    A Nessus Network Monitor kapcsán négy hibajavítás vált elérhetővé.

  4. 4

    A Cico az IP telefonjaihoz három hibát javító frissítést tett közzé.

  5. 4

    Az ArobaOS-hez fontos biztonsgi frissítés érkezett.

  6. 3

    A Google egy veszélyes biztonsági rést foltozott be a ChromeOS-en.

  7. 4

    A Google két veszélyes hibát orvosolt Chrome böngészőben.

  8. 4

    A SonicWall két sebezhetőséget javított a GMS kapcsán.

  9. 4

    A Citrix a virtualizációs megoldásaihoz fontos frissítéseket tett közzé.

  10. 4

    A QNAP számos sebezhetőséget szüntetett meg a NAS adattárolói kapcsán.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség