A legkockázatosabb játékok toplistája
A játékoknak álcázott kártékony programok a világjárvány idején drasztikusan elszaporodtak. A mobilos játékok körül azóta sem csitulnak az indulatok.Az elmúlt 18 hónap során a videojátékok piacának szereplői példátlan mértékű növekedést tapasztaltak, részben annak köszönhetően, hogy a felhasználók az otthon maradás miatt kénytelenek voltak alternatív szórakozási formákat keresni. A játékok iránti kereslet idén sem csappant meg, ami egyes előrejelzések szerint 2021 végére akár 175,5 milliárd dolláros forgalomban csúcsosodhat ki. Ennek fényében a Kaspersky kutatói megvizsgálták azokat a videojátékokhoz kapcsolódó fenyegetéseket, amelyekkel a felhasználók leggyakrabban szembesülhetnek.
A biztonsági kutatók az idei év huszonnégy legnépszerűbb számítógépes játékához és tíz legnépszerűbb mobilos játékappjához kapcsolódó támadásokat elemezték. Az eredmények azt mutatják, hogy a számítógépes játékokhoz kötődő kiberfenyegetések 2020. második negyedévében az egekbe szöktek: számuk globális szinten elérte a 2,48 milliót, ami 66 százalékos növekedést jelent 2020. első negyedévéhez képest. A támadások száma az idei második negyedévben esett vissza jelentősebb mértékben.
A mobilos játékoknál némileg más trend rajzolódik ki, noha 2020-ban e téren is jelentősen gyakoribbá váltak a károkozások. Míg a számítógépes játékokkal visszaélő támadások száma idén észrevehető mértékben csökkent, a mobilok frontján ez csak egy 10 százalékos mérséklődésben jelentkezett eddig.
A leggyakrabban célkeresztbe állított játékok listáját a Minecraft vezeti mind a számítógépes, mind a mobilos kategóriába. A Minecraft ez irányú "népszerűsége" talán azzal magyarázható, hogy több verziója érhető el, és rengeteg mod tölthető le hozzá. A modok pedig jó álcát kínálnak a kártékony kódok számára.
A kiberbűnözők által leggyakrabban kiszemelt játékok toplistája:
- Minecraft
- The Sims 4
- PUBG
- Fortnite
- Grand Theft Auto V
Bár a játékok álcája alatt terjesztett ártalmas fájlok zöme letöltő- és reklámprogram, esetenként mind a számítógépes, mind a mobilos felhasználók sokkal komolyabb fenyegetésekkel kénytelenek szembesülni, például adatlopó trójai programokkal vagy zsarolóvírusokkal.
- mondta el Anton V. Ivanov, a Kaspersky biztonsági kutatója."A videojátékokhoz kapcsolódó fenyegetések számában egyértelműen tetten érhető a pandémia hatása. Ahogy egyre többen kezdtek videojátékokkal játszani, úgy mind több felhasználót érintettek a játékoknak álcázott fenyegetések. Ezek terjesztésének két népszerű módja van, melyek közül az adathalászat jelenti az egyiket. A másik támadási vektort a warez oldalak képviselik: felfedeztünk például egy jól összehangolt kampányt, amelynek keretében egy veszélyes droppert terjesztettek ezeken az oldalakon keresztül"
A szakember hozzátette, hogy a védelmi szoftverek használata mellett a biztonságos játékélményhez elengedhetetlen a hivatalos áruházakhoz való ragaszkodás és az éberség.
-
A Firefox legújabb kiadása számos sebezhetőséget orvosolt.
-
A CrushFTP fejlesztői egy biztonsági rést foltoztak be.
-
A GNU C Library kapcsán egy veszélyes biztonsági résre derült fény.
-
A Microsoft Edge legújabb verziója számos sebezhetőséget szüntet meg.
-
Kritikus fontosságú hibajavítás vált elérhetővé a ChromeOS-hez.
-
A ClamAV kapcsán egy közepes veszélyeségű sebezhetőségre derült fény.
-
Az IBM két sebezhetőségről számolt be a WebSphere Application Server kapcsán.
-
Az Oracle 71 hibajavítást adott ki az Oracle Linux operációs rendszerhez.
-
Több mint egy tucat biztonsági javítással bővült a Google Chrome.
-
Letölthető a VirtualBox legújabb kiadása benne 13 biztonsági javítással.
Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.
Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.