Ön is eladná az adatait?

A felhasználók több mint harmada pénzzé tenné az adatait, de sokszor már az ingyenes szolgáltatások is elég vonzóak az adatok átadásához.
 

Az adatvédelmi szabályozás folyamatosan szigorodik elég, ha csak a GDPR-ra gondolunk. A cél, hogy a felhasználók adatai minél nagyobb biztonságban legyenek, és azokkal ne lehessen visszaélni, illetve hozzájárulás, valamint jogszabályi alapok nélkül kezelni tárolni, megosztani stb.
 
A Kaspersky Lab úgy gondolta, hogy szétnéz a felhasználók körében, és felméri, hogy miként is viszonyulnak az adataik oltalmazásához, és milyen erősen ragaszkodnak a bizalmas információikhoz. Kiderült, hogy egy jelentős részük bizony korántsem aggódik annyira a személyes adatai miatt, mint azt a sok adatvédelmi erőfeszítés alapján gondolhatnánk.
 
Annak ellenére, hogy a személyes adatokkal való visszaélés, vagy azok rossz kezekbe kerülése igen komoly következményekkel járhat, minden ötödik ember örömmel feláldozza adatainak biztonságát, és adja meg személyes adatait, ha mindezért valamit ingyen kap. A felhasználók megközelítőleg 40 százaléka pedig pénzért cserébe teljes hozzáférést is hajlandó adni a személyes adataihoz.
 
Biztonsági szakemberek szerint a felmérés eredményei azt mutatják, hogy sokan rövid távon gondolkodnak, vagy talán nem is gondolják át, hogy az adataik nem éppen megfontolt kiadásával milyen kockázatokat vállalnak.
 
Adatok a munka világában
 
A felmérést készítő szakemberek a munkavállalók, munkaadók közötti kapcsolatokat hozták példaként. A munkáltatók (vagy a potenciális munkáltatók) gyakorta böngészik a Facebook, az Instagram, a LinkedIn stb. közösségi oldalakat. Ellenőrzik az alkalmazottak és a jelöltek jó hírnevét, illetve, hogy a munkavállalók nem keltik-e a cég rossz hírét. A Carrier Builder álláskereső portál adatai szerint a munkáltatók 57 százaléka talált olyan tartalmat a közösségi médiában, amiért nem vett fel egy adott jelöltet. Több mint harmaduk pedig figyelmeztetésben részesítette, esetleg el is bocsátotta alkalmazottját közösségi oldalon talált, problémásnak ítélt tartalmak miatt.
 
A Kaspersky Lab kutatása szerint a válaszadók negyedének személyes adataihoz hozzáfért már valaki hozzájárulás nélkül. Mindennek következményei széleskörűek és változatosak voltak: az esetek több mint harmadában ugyan "csak" aggodalmat váltott ki az érintettekben az incidens, de minden ötödik személyt pénzügyi veszteség is ért, azaz netes csalók áldozataivá váltak. 25 százalékukat pedig spamekkel és reklámokkal árasztják el azóta is.
 
Egy kis reménysugár
 
Szerencsére egyre többen ismerik fel a veszélyeket, és tesznek lépéseket az adataik védelme érekében. A kutatásban résztvevők 62 százaléka jelszóval védi eszközeit és az azon tárolt információkat. Harmaduk rendszeresen ellenőrzi, és változtatja adatvédelmi beállításait az eszközein, az online szolgáltatásokban és az alkalmazásokban. A megkérdezettek negyede letakarja a webkameráját, ha azt éppen nem használja. Érdekesség, hogy minden ötödik férfi és minden tizedik nő titkosítja az adatait.
 
"Nem kell messzire menni ahhoz, hogy lássuk, hogyan lehet az adatokkal visszaélni. Láthattuk a Marriott 2018-as biztonsági incidensét, amely 500 millió felhasználót érintett, akik közül többen csalás áldozatává váltak. Az adatbiztonsággal kapcsolatos tudatosság, valamint a védelem ismerete segíthet megelőzni azt, hogy az emberek és az adataik veszélybe kerüljenek" - nyilatkozta - Marina Titova, a Kaspersky Lab egyik vezetője.
 
Néhány jó tanács az adatok védelme érdekében:
 
  • Kétszer is gondolja át mielőtt bármelyik közösségi média felületre posztol érzékeny tartalmat.
  • Ne ossza meg felhasználói fiókjainak jelszavait még a családtagokkal, barátokkal sem. 
  • Vegye komolyan az adatbiztonságot, és ne adjon hozzáférést az adataihoz harmadik személynek, ha csak nem feltétlenül szükséges.
  • Az átfogó védelem érdekében a személyes adatok kompromittálását célzó, széles körű fenyegetések ellen használjon megbízható, korszerű védelmi szoftvereket.
 
  1. 2

    Az Apple iTunes for Windows szoftverhez egy biztonsági frissítés érkezett.

  2. 4

    A Microsoft Edge webböngésző két sebezhetőség miatt szorul frissítésre.

  3. 4

    A Fortinet egy súlyos sebezhetőségről számolt be.

  4. 3

    Az Adobe egy biztonsági hibát javított a ColdFusionben.

  5. 4

    Az Adobe két sebezhetőségről számolt be a Premiere Pro kapcsán.

  6. 4

    Az Adobe Lightroom egy fontos frissítést kapott.

  7. 3

    Az Adobe 46 biztonsági rést foltozott be az Experience Manageren.

  8. 4

    A Windows ismét jelentős mennyiségű hibajavítást kapott.

  9. 4

    A Microsoft egy biztonsági javítást tett letölthetővé az Exchange Serverhez.

  10. 4

    A Microsoft egy sérülékenységről számolt be az Office kapcsán.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség