Milliószámra szűri ki a Google az ártalmas reklámokat

A Google tavaly nem kevesebb mint 780 millió olyan online hirdetést blokkolt, amelyek valamilyen módon kockázatot jelentettek a felhasználók adataira, vagyis csalók céljait szolgálták.
 
hirdetés
Az online hirdetéskiszolgálással foglalkozó vállalatoknak egyre több a tennivalójuk a biztonság terén. A kártékony reklámokkal visszaélő csalók ugyanis egyre aktívabban igyekeznek terjeszteni a nemkívánatos hirdetéseiket, ami a malvertising jelenségét napról napra erősíti. Az ilyen típusú reklámok lényege, hogy megbízható hirdetéskiszolgálók rendszerébe kerülnek be, és ezáltal teljesen ártalmatlan, akár nagy látogatottságú oldalakon is felüthetik a fejüket. Ha ez megtörténik, akkor kártékony kódokat terjeszthetnek, adathalász weblapokra vezethetik a felhasználókat, vagy hamis termékeket népszerűsíthetnek. Tavaly az egyik legnagyobb port kavart malvertising akció a Yahoo! rendszerét érte, de volt olyan alvilági kampány is, ami egyebek mellett az eBay felületein is ártalmas reklámok megjelenéséhez vezetett.

Természetesen a malvertising jelensége alól a Google sem tudja kihúzni magát. A vállalat az utóbbi időszakban jelentős erőforrásokat áldozott arra, hogy a kártékony reklámokat még azelőtt letiltsa, mielőtt azok bármely weboldalon megjelennének. A cég elmondása szerint jelenleg egy több mint ezer szakemberből álló csapattal rendelkezik, amely kifejezetten a káros hirdetések és a különféle szabályoknak meg nem felelő tartalmak ellen harcol. Egyelőre úgy tűnik, hogy az alkalmazott technológiai védelem, valamint a biztonsági csapat beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ugyanis kimutatások szerint a Google reklámhálózatához köthető, kártékony fájlok letöltésére irányuló webes kérések számát 99 százalékkal sikerült csökkenteni. Vagyis a Google által kiszolgált hirdetések a fájlletöltések szempontjából biztonságosak voltak. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden ártalmas célokat dédelgető reklámot sikerült kiszűrni.

A küzdelem számokban

A Google statisztikája szerint tavaly összesen 780 millió kártékony hirdetésmegjelenést sikerült még időben meggátolni. Ezek a reklámok gyakran számítógépes vírusok, trójai és reklámprogramok terjesztését szolgálták. Emellett sok olyan reklám is fennakadt a szűrőkön, amelyek a felhasználók adataira pályázó adathalászokat segítették volna bizalmas adatok eltulajdonításában. Ezzel párhuzamosan a Google hétezer phishing weblapot és több mint 10 ezer, nemkívánatos szoftvert tartalmazó oldalt is blokkolt. 

A vállalat jelentése külön kitért arra, hogy a problémásnak minősített hirdetések között 12,5 millió olyan is akadt, amelyek megsértették a gyógyszerek és más egészségügyi termékek, szolgáltatások reklámozásával kapcsolatos irányelveket. Gyakoriak voltak a fogyást segítő, kamu készítmények reklámjai is. 

Csata a mobilok frontján

A Google a mobil platformok esetében is küzd a csalókkal. 2015-ben több mint 25 ezer alkalmazásban tiltotta le a hirdetések megjelenítését. Sokszor azért kellett a blokkolás eszközével élni, mert a fejlesztők a reklámokat túl közel helyezték el a gombokhoz, így a felhasználók könnyen tévesen kattinthatták le a reklámokat. 

A vállalat jelezte, hogy idén további technológiákkal és még szigorúbb szabályozással fog előrukkolni. Különösen a hamis gyógyszerek ellen fog határozottan fellépni. Emellett folyamatosan figyeli a felhasználói visszajelzéseket, amik alapján alakítja, fejleszti a hirdetési platformját.
Vélemények
 
  1. 3

    A Wireshark fejlesztői több sebezhetőséget is megszüntettek a szoftverben.

  2. 3

    A Cisco több patch-et is kiadott a Web Security Appliance megoldásaihoz.

  3. 4

    A FreeRADIUS esetében súlyos sebezhetőségek megszüntetésére került sor.

 
Partnerhírek
Megjósolt trendek felé halad a kiberbűnözés

Az ESET kutatói korábban úgy gondolták, hogy a 2017-es esztendő a zsarolóvírusok éve lesz. Eddig úgy tűnik, nem tévedtek.

Dugd töltőre a mobilod, és mondj búcsút az adataidnak

Utazás közben sokszor aggódva figyeljük, hogy mikor merül le a mobiltelefonunk. Ilyenkor bármilyen töltési lehetőséget hajlandóak vagyunk kihasználni, de érdemes óvatosan bánni az USB csatlakozókkal.

hirdetés
Közösség
1