Hasznos biztonsági újdonságok a Google-től

Az elmúlt napokban a Google számos biztonsági újdonsággal rukkolt elő. Mindenki számára hasznos fejlesztésekről van szó.
 
A Google legújabb biztonsági fejlesztései a mindennapokban is hasznos szolgálatot tehetnek. Az újdonságok több téren fejthetik ki jótékony hatásukat, kezdve a felhasználói fiókok védelmétől, a kártékony online hirdetéseken, valamint az ártalmas mobil alkalmazásokon keresztül egészen a levelezésbiztonságig bezárólag. A leleplezett védelmi képességek egy része a felhasználók számára is látható, míg a többi a háttérinfrastruktúra szintjén veszi fel a küzdelmet jó néhány fenyegetettség ellen. 

Tartsuk irányításunk alatt a fiókunkat

A Google egyik újdonsága a Security Checkup, vagyis a Biztonsági ellenőrzés funkció. Ennek részelemei már eddig is használhatók voltak, de mostantól egy felületen keresztül lehet a felhasználói fiókokhoz biztonsági információkat hozzárendelni. Így megadható egy másodlagos telefonszám, egy biztonsági e-mail cím, illetve egy biztonsági kérdés is. Ezek az információk akkor jönnek jól, ha egy felhasználó elveszti a fiókja feletti kontrollt vagy azért, mert egyszerűen elfelejti a jelszavát, vagy azért, mert támadás áldozatává válik, és a csalók "kizárják" a profiljából. 


Új figyelmeztetések a Gmailben

A levelezésbiztonság esetében is egyre fontosabbá válik a hitelesség és a bizalmasság. Ennek fényében a Google mérnökei olyan módon bővítették ki a Gmail szolgáltatást, hogy az mind a levelek fogadásakor, mind az e-mailek küldésekor szükség esetén figyelmeztetni tudja a felhasználókat a kockázatokra. Két szempont szerint történik a küldemények kiértékelése. Egyrészt, hogy a levél továbbítása titkosított (TLS-alapú védelemmel ellátott) csatornán történt-e, azaz az adatátvitel során senki nem férhetett hozzá az e-mail tartalmához. Másrészt pedig, hogy a levél címzettjének domainje megfelelő módon ellenőrizhető-e. A Gmail a levélküldés során, a címzett e-mail címének megadásakor is elvégzi az ellenőrzést, így még küldés előtt tájékoztatja a feladót a kockázatokról.


Harc a kártékony reklámok ellen 

A Google újabb hadijáratot indított azon kártékony hálózatok (botnetek) ellen, amelyek ártalmasak az online hirdetések kiszolgálására nézve. Továbbra is gyakori jelenség, hogy a fertőzött számítógépekből felépülő botnetek hirdetési csalásokban is szerepet kapnak, és a hirdetők számára haszontalannak számító, de pénzkiadással járó "kattintásokat" végeznek a felhasználók tudta nélkül. Nyilván mindez a jelentős mértékben reklámokra támaszkodó Google számára sem kifizetődő, hiszen a hirdetők hamar elfordulhatnak tőle, ha kiderül, hogy robotok kattintják le a reklámokat. A legutóbbi fejlesztések elsősorban a reklámokkal történő visszaélésekre kiélezett botnetek elleni, automatizált védelmi mechanizmusokat erősítették meg. 

Küzdelmes mobil front

Végül, de nem utolsó sorban a Google jelezte, hogy folyamatosan fejleszti azon biztonsági megoldásait, amelyek az Android platform védelmét hivatottak elősegíteni. A cég felmérése szerint tavaly az androidos készülékek 0,13 százaléka fertőződött meg. Ugyanakkor ez a szám csak azokat az eszközöket foglalja magában, amelyek kizárólag a Play áruházból szerzik be a programokat. Vagyis ismét beigazolódott, hogy azért a hivatalos alkalmazásáruház sem mentes a kártékony szoftverektől, de a fertőzési arány nem magas. A gond az, hogy a milliónyi androidos eszköz esetében a 0,13 százalék is jelentős mennyiségű olyan készüléket takar, amikre nemkívánatos alkalmazás került. A vállalat kitart a havi frissítési programja mellett, de a sikerhez a gyártóknak is lépéseket kellene tenniük, és a régebbi készülékek biztonsági frissítésére is gondolniuk kellene.
Vélemények
 
  1. 3

    A Linux Kernel legutóbb feltárt sebezhetősége jogosultsági szint emelést segíthet elő.

  2. 4

    A Microsoft Remote Desktop Client for Mac jogosulatlan távoli kódfuttatáshoz járulhat hozzá.

  3. 3

    A Cisco Email Security Appliance egy biztonsági hibajavítást kapott.

 
Partnerhírek
Hirdetési bannerek pixeleiben rejtőző kártevő

Az ESET kutatói fertőzött hirdetéseken keresztül terjedő új expolit kitet fedeztek fel. Az érintett oldalak között neves, több millió napi látogatóval bíró weboldalak is megtalálhatók.

Új vezetőkkel bővül a Balabit menedzsmentje

Peter O’Neill globális kereskedelmi, míg Matthew Ravden marketing igazgatóként csatlakozott a Balabit csapatához.

hirdetés
Közösség
1