Csábító kuponokkal hitegetnek a netes csalók

​Az internetes csalók egyre gyakrabban próbálják rászedni a felhasználókat mondvacsinált kuponokkal.
 
hirdetés
Sok cég rendszeresen elérhetővé tesz online "kuponokat" vagy akciós kódokat. Így például az iTunes, a Google Play, az Amazon vagy a Steam felhasználói is találkozhatnak ilyen promóciókkal. Persze nemcsak a nagy cégek vetik be ezeket a marketing eszközöket, hanem a kisebb vállalkozások is. Mivel sok ilyen akcióval találkozni, ezért nem meglepő, hogy mindez a kiberbűnözők figyelmét is felkeltette, akik kuponokkal is igyekeznek megtéveszteni a gyanútlan felhasználókat.
 
A Kaspersky Lab elemzése szerint amikor a felhasználó meglátogat egy kuponos áloldalt, akkor egy kódot kap. Azonban mielőtt ez megtörténne be kell bizonyítania, hogy nem robot. Ehhez rá kell kattintania egy linkre, és különféle műveleteket kell végrehajtania. Például megkérhetik a csalók, hogy töltsön ki egy űrlapot, adja meg a telefonszámát, az e-mail címét, küldjön egy emelt díjas SMS-t, vagy telepítsen egy szoftvert.
 
Ahhoz, hogy megkapjuk a kedvezményre jogosító kódot, különböző feladatokkal kell bizonyítanunk, hogy nem vagyunk robotok. Ebből látható, hogy a csalók személyes adatokhoz juthatnak hozzá, vírusokkal fertőzhetik meg az áldozataik számítógépeit, vagy közvetlen bevételre tehetnek szert például az SMS-ekből.


Egy hamis oldal - Forrás: Kaspersky Lab
 
"A módszer arra az egyszerű ősi ösztönre épít, hogy szeretünk ingyen hozzájutni tárgyakhoz vagy élményekhez. Sokszor hívjuk fel a figyelmet arra, ha valami elképesztően olcsó vagy ingyenes, azzal legyünk megfontoltak és elővigyázatosak. Lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítünk, de az is lehet, hogy olyan adatokhoz jutnak hozzá a csalók, amelyekkel már komolyabb támadást vagy visszaélést is elkövethetnek" - mondta Lyubov Nikolenko, a Kaspersky Lab webes tartalomelemzője.
Vélemények
 
  1. 3

    Az OpenSSH-hoz egy biztonsági patch vált letölthetővé.

  2. 3

    A VMware Workstation és a Fusion kapcsán egy sérülékenységre derült fény.

  3. 3

    Az Adobe Creative Cloud egy közepes veszélyességű biztonsági hibától vált meg.

 
Partnerhírek
Beszállítótól kerülhettek volna ki a Tesla, Fiat, VW adatai

​Egy nagy szervezet adataihoz legkönnyebb partnerei kevésbé védett kapuin keresztül bejutni. Ez a tény nemrég egy sor autógyártó számára vált majdnem igazi rémálommá.

6 tipp a biztonságos nyaraláshoz

​Legyen az a Balaton vagy a horvát tengerpart, a legtöbben a nyaralásra is magukkal viszik az okostelefonjukat és akár a notebookjukat.

hirdetés
Közösség
1