Adathalászok támadják a magyar bankok ügyfeleit

Az MNB szerint június óta három nagybank ügyfeleitől próbálták megszerezni bizalmas banki adataikat bűnözők. Feltételezhetően célzott adathalász-támadássorozat zajlik a hazai hitelintézetek fogyasztói ellen.
 
hirdetés
A nyár folyamán eddig három jelentős hazai bank – jelenlegi vagy korábbi – ügyfeleit érte adathalász-támadás a Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) érkezett fogyasztói jelzések és piaci adatok alapján. A támadók a fogyasztók e-mail címein túl – új eszközként – SMS-üzenetekkel is adategyeztetésekre szólítják fel a címzetteket. Ők maguk is éppen arra hivatkoznak, hogy biztonsági réseket akarnak megszüntetni, illetve az ügyfelek személyes adatait és tranzakcióit kívánják megvédeni.
 
Az adategyeztetést a fogyasztóknak egy, az adott bank honlapjához nagyon hasonló weboldalon kellene elvégezniük, a bűnözők ezeken kérik be netbank azonosítóikat, jelszavaikat és bankszámlaszámukat. Az oldalak szövegeit – szemben egyes korábbi adathalász támadásokkal – ezúttal hibátlan magyarsággal írták, nem fordítóprogrammal készültek. Az adatok begyűjtésén túl a támadók a felhasználót egy az adott bankok nevével kezdődő „biztonsági” alkalmazás letöltésére is utasítják, valójában azonban az ügyfelek SMS-kódjainak eltérítése a céljuk.
 
A támadás a jelenlegi információk alapján csak bizonyos operációs rendszerű mobiltelefonokat érint. Ügyfélkár eddig nem történt, s az érintett hitelintézetek a lehető leghamarabb tájékoztatták és tájékoztatják – például honlapjaikon – ügyfeleiket a támadásról.
 
Mindezek alapján feltételezhető, hogy célzott támadássorozat zajlik egyes magyarországi bankoknál számlát vezető fogyasztók ellen. Nem zárható ki az sem, hogy a következő napokban az adathalászok újabb akciókat indítanak további hitelintézetek ügyfeleinél.
 
Az MNB felhívta a figyelmet arra, hogy a magyarországi bankok soha nem kérik el ügyfeleik titkos adatait e-mailben, SMS-ben vagy postai úton. Célszerű az ilyen típusú üzeneteket haladéktalanul törölni, a kapott e-mail mellékleteket pedig nem szabad megnyitni. A hiteles tájékoztatás, információkérés érdekében az ügyfélnek érdemes minél hamarabb kapcsolatba lépni (például a telefonos ügyfélszolgálatok révén vagy akár személyesen) a számlavezető intézményével. Szintén haladéktalanul fel kell venni a kapcsolatot a bankkal akkor is, ha valaki óvatlanul mégis megadta adatait a csalóknak.
Vélemények
 
  1. 4

    A támogatással rendelkező Windows operációs rendszerekben javítható a WPA/WPA2 sebezhetőség.

  2. 4

    Az ArubaOS fejlesztői elkészítették a WPA/WPA2 kapcsán felmerült sebezhetőségek javításait.

  3. 4

    A Juniper több terméke esetében is befoltozta a WPA/WPA2-vel összefüggő sérülékenységeket.

 
Partnerhírek
Európai kiberbiztonsági hónap

Az Európai Hálózatbiztonsági Ügynökség (ENISA) által immár 5. alkalommal szervezett októberi kampány célja a kiberfenyegetések részletes bemutatása és a biztonságtudatosság növelése.

Gyorsan változnak az adathalász weboldalak

Változtattak támadási technikájukon az adathalász hackerek: ahelyett, hogy egy adott weboldalra tereljék a felhasználókat, pár óránként változtatják a webcímeket, hogy ne lehessen letiltani őket.

hirdetés
Közösség
1