150 Jeepet fújt meg egy motorosbanda

Az FBI lefülelte annak a motoros bandának a tagjait, akik 150 Jeepet lovasítottak meg. A tevékenységük során adatlopástól sem riadtak vissza.
 
hirdetés
A Hooligans Motorcycle Gang néven ismertté vált, mexikói motoros banda jó néhány tagját tartóztatta le az FBI autó- és motorlopás gyanújával. Az eddigi vizsgálatok szerint legalább 150 Jeepet törtek fel és szállítottak Mexikóba a gyanúsítottak, akik aztán vagy értékesítették a gépkocsikat, vagy alkatrészenként adták el azokat. Eközben azonban némely motortípusokat sem vetették meg. Ezek esetében egyszerűbb módszereket használtak, mivel leginkább a gyújtáskapcsoló kiiktatásával próbálkoztak, nem egyszer sikerrel. A Jeepek kapcsán viszont már szofisztikáltabb módszereket vetettek be. Nem kizárólag az alkalmazott technikáikat fejlesztették folyamatosan, hanem egy meglehetősen jól szervezett csoportot hoztak létre, amelyben mindenkinek adott volt a feladata.
 
Az FBI szerint a bandának megvoltak a vezetői, a felderítői, a kulcstörői és a szállítói is, akik az autók tényleges feltörését végzők munkáját segítették. Minden lopás egy alapos felderítéssel vette kezdetét, amikor elsősorban Dél-Kaliforniában Jeep Wranglereket kutattak fel az arra utasított bandatagok. Ekkor nemcsak a gépkocsik helyét adták át a csoport irányítóinak, hanem a Jeepekhez tartozó egyedi azonosítókat (VIN - Vehicle Identification Number) is, amiket legtöbbször a műszerfalról vagy egyéb helyekről olvastak le. Amikor ez az azonosító meglett, akkor azt a kulcsfeltörők kapták meg általában facebookos üzenetváltások során.
 
A nyomozás arra derített fényt, hogy a kulcsokhoz a gyanúsítottak egy Jeep adatbázist kérdeztek le egy helyi Jeep kereskedő rendszerének bevonásával. (Azt egyelőre még homály fedi, hogy a kereskedő közreműködésével történt mindez, vagy meghackelték a rendszerét a motorosok.)
 
A Jeep adatbázisából minden autóhoz két-két kódot emeltek ki. Az egyik segítségével elkészítették a fizikai kulcs másolatát, amit aztán a tolvajok használtak az ajtónyitáshoz. A másik kód pedig ahhoz kellett, hogy amikor a tolvaj bejutott a gépkocsiba, akkor az erre a célra kialakított, kézi számítógép segítségével (OBD-porton keresztül) hozzáilleszthesse a kulcsot az autó rendszeréhez.

 
Az autótolvajoknak még azzal kellett bíbelődniük, hogy a riasztót hatástalanítsák. Ezt az esetek többségében a motorházhoz való egyszerű hozzáféréssel tették meg. (Az FBI javasolta is a Jeep számára, hogy tegye védettebbé a motorteret.) Összességében azonban elmondható, hogy egy Jeep eltulajdonításához maximum néhány percre volt szükség.
 
Az FBI beszámolója szerint a motoros banda legalább 4,5 millió dolláros kárt okozott.
Vélemények
 
  1. 4

    A McAfee ePO két sérülékenységet tartalmaz.

  2. 3

    Az OpenSSL kapcsán két sérülékenységről hullt le a lepel.

  3. 3

    Az IBM Security Guardium biztonsági hibája a titkosítási szintek manipulálását teszi lehetővé.

 
Partnerhírek
Egy repülőgépet is fel lehet törni?

Nem laboratóriumi körülmények között, távolról be lehet törni egy repülőgép hálózatába.

​A Google mindig tudja, hol vagy?

Akkor is gyűjti az androidos készülékek tulajdonosainak lokációs adatait a Google, amikor kikapcsolták a helyfüggő szolgáltatásokat – ezt az adatvédelmi szabályzatban nem jelezték.

hirdetés
Közösség
1