Okostelefon: nem hibás, csak elfogyott a szufla

​Tömegesen veszik vissza a hibátlan telefonokat a mobilszolgáltatók. Négyből három garanciális készüléknek semmi baja azon kívül, hogy a használója túl sok alkalmazást telepített rájuk.
 

A Blancco Technology Group felmérése szerint a garanciális hibajavításra visszavitt okostelefonok többségének semmi baja. Mivel azonban a szolgáltatók nem végzik el helyben a készülékek belső működésének ellenőrzését, legtöbbször nekik kell fedezni a hibátlan telefonok bevizsgálásával járó költségeket.
 
A probléma legfőbb forrása, hogy a felhasználók egyszerűen túl sok alkalmazást telepítenek a készülékekre, és utána ezeket párhuzamosan futtatják. A helyzet Ázsiában a legrosszabb, ahol akár 40 alkalmazást is megpróbálnak egyszerre használni, de Európában és Észak-Amerikában sem sokkal jobbak az állapotok. A lassulást ilyenkor a felhasználók általában a hardverre fogják, majd csak a készülékek műszaki bevizsgálása során derül ki, hogy négyből háromnak semmi baja.
 
A Blancco becslése szerint mindez egyedül Magyarországon több százmilliós kiadást okoz az operátoroknak. A cég szerint megoldást az jelentene, ha az ügyfélszolgálatok egy diagnosztikai szoftver segítségével helyben, néhány perc leforgása alatt tesztelnék a visszavitt készülékeket. Így eldönthető lenne, hogy van-e a garanciális javítás körébe tartozó műszaki hiba, vagy a teljesítményprobléma a használat módjából ered. Emellett az ügyfelek részletes jegyzőkönyvet kaphatnának a telefon műszaki állapotáról, a személyes adatok védelmét pedig segítené, hogy egyidejűleg megtörténhetne a javításra átvett készülékek szoftveres törlése is.
 
A meghibásodások aránya többé-kevésbé tükrözi a mobil operációs rendszerek és a gyártók piaci helyzetét. A Blancco felmérése szerint a meghibásodások 85 százaléka androidos készülékhez, 15 százaléka pedig iPhone-okhoz kapcsolódik. Az androidos szegmensen belül a hibák 27 százaléka Samsung mobilokat érint. A többi gyártó hibaaránya pedig a következőképpen alakul: Lenovo (21%), Motorola (18%), Xiaomi (11%) és Asus (8%).
 
A leggyakrabban meghibásodó alkatrészek a kamera, az érintőképernyő, az akkumulátortöltő és a mikrofon. Ázsiában a legtöbb probléma a közösségi alkalmazásokhoz kapcsolódik, általában a Facebook, a WhatsApp és a WeChat állnak a panaszok hátterében. 
 
  1. 4

    Kritikus fontosságú hibajavítás vált elérhetővé a ChromeOS-hez.

  2. 3

    A ClamAV kapcsán egy közepes veszélyeségű sebezhetőségre derült fény.

  3. 3

    Az IBM két sebezhetőségről számolt be a WebSphere Application Server kapcsán.

  4. 3

    Az Oracle 71 hibajavítást adott ki az Oracle Linux operációs rendszerhez.

  5. 4

    Több mint egy tucat biztonsági javítással bővült a Google Chrome.

  6. 4

    Letölthető a VirtualBox legújabb kiadása benne 13 biztonsági javítással.

  7. 4

    Az Oracle nyolc olyan biztonsági résről számolt be, amelyeket a Database Server kapcsán kellett orvosolnia.

  8. 4

    A MySQL három tucat biztonsági frissítéssel gyarapodott.

  9. 4

    Az Java több mint egy tucat biztonsági frissítést kapott.

  10. 3

    A Microsoft három biztonsági rést foltozott be az Edge webböngészőn.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség