Nem lesz önvezető autó kormány nélkül

Kaliforniában már a jogalkotó is elgondolkodott azon, hogy miként lehet a jövőben szabályozni az önvezető gépkocsik használatát. Az első tervek már el is készültek.
hirdetés
Noha attól még messze vagyunk, hogy a magyar utakon önvezető autók tömegeivel kelljen minden nap együtt közlekednünk, Amerikában már olyan szintre jutott a technológia, hogy el kellett kezdeni a jogalkotási folyamatokat. Az ugyanis pontosan látszik, hogy a sofőr nélküli autók igencsak sok jogi dilemmát vetnek fel, és kellő szabályozás nélkül a biztonsági kockázatokat sem lehet megfelelő módon kezelni.
 
Az önvezető autók jogi szabályozásának élharcosává a kaliforniai közlekedési hivatal lépett elő, amely elkészítette az első törvénytervezetet. Ugyan ez még messze van a végleges, elfogadható állapottól, de arra már kiválóan alkalmas, hogy szélesebb körben lehessen megvitatni a kialakult helyzetet. A cél, hogy a tervezetet a gyártók, a fejlesztők, a tudományos élet szereplői és nem utolsó sorban az állampolgárok is megvitassák, illetve elmondják a véleményüket. Ezt egyébként a Google már meg is tette.
 
A vállalat, amely már több éve fejleszti a saját, önvezető gépkocsiját, csalódottságának adott hangot, és bírálta a szabályozás azon részét, amely előírná, hogy a sofőr nélküli autókba is kell kormány, illetve pedálok. A jogalkotó ugyanakkor azon az állásponton van, hogy az új fejlesztésű gépkocsik még olyan stádiumban vannak, hogy nem szabad felügyelet, illetve kellő szintű kontrollálhatóság nélkül az utakra engedni azokat.

 
"A szabályozás kialakítása során az elsődleges szempont az volt, hogy biztosítsuk azok biztonságát, akik megosztoznak az utakon az új járművekkel" - nyilatkozta Jean Shiomoto szakértő. Hozzátette, hogy most minden érintett kifejtheti a véleményét a kérdésben, majd ezt követően kerülhet sor egy új jogszabály elfogadására. Amint ez megtörténik, akkor az nemcsak az Egyesült Államokban, hanem a világ más pontjain is precedens értékűvé válhat, és több más ország is kiindulópontként tekinthet majd rá akkor, amikor saját törvényeket kell hozniuk e területen.
 
A jogszabálytervezet nem kizárólag közlekedés- és járműbiztonsági követelményeket tartalmaz, hiszen az adatvédelmet sem hagyja szó nélkül. A mostani elképzelések szerint az autógyártóknak pontosan tájékoztatniuk kellene a járművek tulajdonosait arról, hogy a navigációhoz, illetve az autók rendeltetésszerű működtetéséhez milyen adatokat gyűjtenek, és azokat miként használják fel. Mindezek mellett a gyártók a kiberbiztonsági kockázatokra sem legyinthetnének, mivel olyan öndiagnosztikai és detektáló technológiákat kellene majd beépíteniük az autókba, amik révén egyebek mellett a kibertámadások felismerése és elhárítása is megvalósítható lenne.
 
Rohamosan fejlődnek a járművek

Az elmúlt időszakban egyre több autógyártó jelezte, hogy fejleszti a saját, önvezető gépkocsiját. Legutóbb a Ford jelentette be, hogy Ford Fusion Hybridek segítségével beveti a saját technológiáit, amiket leginkább Palo Altoban fejlesztenek a szakemberei. Jelenleg több mint 100 kutató és mérnök dolgozik a gyártó erre a célra létesített kutatóközpontjában.
 
A Google és a Ford mellett egyebek mellett az Audi, a Mercedes, a Lexus, a Tesla és a BMW is egyre intenzívebben dolgozik az önvezető gépkocsik fejlesztésén.
   
Gyorssegély
 
Antivírus: Avast |  AVG |  Malwarebytes | 
Tűzfal: Comodo |  ZoneAlarm
Mentés: Cobian Backup
Online: ESET |  Bitdefender |  Norton |  Panda
hirdetés

Prémium hírcsatorna

  1. A VMware vRealize Automation két sebezhetőség miatt szorul frissítésre.

  2. A MantisBT egy olyan hibát rejt, amely XSS-alapú támadásokra adhat módot.

  3. A Zombrari trójai a fertőzött számítógépeken a beállított DNS-kiszolgáló címével ügyeskedik.

  4. A WordPress kapcsán két sebezhetőséget szüntettek meg a fejlesztők.

  5. Az IBM WebSphere Application Server kapcsán az IBM két sérülékenységről számolt be.

  6. A Prifou trójai a webböngészők manipulálásával éri el, hogy a felhasználó elé tudjon tárni bosszantó reklámokat.

  7. A PHP fontos biztonsági frissítésekkel gyarapodott.

  8. A Ransomcrypt zsaroló program készítői igyekeztek a lehető legjobban leegyszerűsíteni a váltságdíj kifizetését.

  9. A Remvio trójai még csak arra sem veszi a fáradtságot, hogy a saját fájlját felmásolja a rendszerre. Ehelyett inkább adatlopásra koncentrál.

  10. A Cartcapa trójai az egyszerűsége ellenére meglehetősen nagy hatalmat tud adni a támadók kezébe.

Partnerhírek

  1. 22ó

    Az ESET júliusi listájának új szereplője a Defo, amely az általános észlelési gyűjtőneve az MS-DOS platformon futó kártékony programkódoknak.

  2. 20n

    Az ESET szakértőjének tanácsai arról, mi mindent kell tudnunk, mielőtt belevágunk a jegyvadászatba.

  3. 28n

    Az ESET szakértőinek tanácsa, hogyan védjük meg magunkat és gyermekeinket a hamis közösségi profilok jelentette veszélyektől.

  4. 1h

    Az ESET júniusi listájára egy olyan kártékony szerzemény is felkerült, amely webböngészők manipulálásával és a felhasználók ártalmas weboldalakra történő vezetésével segíti a vírusterjesztőket.

  5. 1h

    Számos fejlesztő próbálkozik a felhasználók megtévesztésével, hogy rávegyék őket a hasznosnak látszó alkalmazásaik letöltésére.

  6. 1h

    Az elmúlt év során az ESET több alkalommal detektálta és elemezte azt az SBDH névre hallgató eszközkészletet, amely célzott kiberkémkedésekben kapott szerepet.

  7. 1h

    Fogkefe? Megvan. Törölköző? Megvan. Laptop, okostelefon, táblagép? Megvan.

  8. 1h

    Felismerhetetlen adattárolók, leejtett gépek és a zsarolóvírusok is gondot okozhatnak.

  9. 2h

    A PiK-SYS Kft. évről-évre megrendezésre kerülő nyári IT biztonsági szemináriuma idén 2016.06.29-én, “Intelligencia és együttműködés az IT biztonságban” címmel kerül megtartásra.

  10. 2h

    Első helyre ugrott előre a ScriptAttachment trójai, amely fertőzött e-mailek mellékletében terjed, és javarészt zsaroló kártevőket terjeszt.

hirdetés
Isidor Club
 
 

Biztonságportál Prémium

Isidor Biztonsági Központ