Nem lesz önvezető autó kormány nélkül

Kaliforniában már a jogalkotó is elgondolkodott azon, hogy miként lehet a jövőben szabályozni az önvezető gépkocsik használatát. Az első tervek már el is készültek.
hirdetés
Noha attól még messze vagyunk, hogy a magyar utakon önvezető autók tömegeivel kelljen minden nap együtt közlekednünk, Amerikában már olyan szintre jutott a technológia, hogy el kellett kezdeni a jogalkotási folyamatokat. Az ugyanis pontosan látszik, hogy a sofőr nélküli autók igencsak sok jogi dilemmát vetnek fel, és kellő szabályozás nélkül a biztonsági kockázatokat sem lehet megfelelő módon kezelni.
 
Az önvezető autók jogi szabályozásának élharcosává a kaliforniai közlekedési hivatal lépett elő, amely elkészítette az első törvénytervezetet. Ugyan ez még messze van a végleges, elfogadható állapottól, de arra már kiválóan alkalmas, hogy szélesebb körben lehessen megvitatni a kialakult helyzetet. A cél, hogy a tervezetet a gyártók, a fejlesztők, a tudományos élet szereplői és nem utolsó sorban az állampolgárok is megvitassák, illetve elmondják a véleményüket. Ezt egyébként a Google már meg is tette.
 
A vállalat, amely már több éve fejleszti a saját, önvezető gépkocsiját, csalódottságának adott hangot, és bírálta a szabályozás azon részét, amely előírná, hogy a sofőr nélküli autókba is kell kormány, illetve pedálok. A jogalkotó ugyanakkor azon az állásponton van, hogy az új fejlesztésű gépkocsik még olyan stádiumban vannak, hogy nem szabad felügyelet, illetve kellő szintű kontrollálhatóság nélkül az utakra engedni azokat.

 
"A szabályozás kialakítása során az elsődleges szempont az volt, hogy biztosítsuk azok biztonságát, akik megosztoznak az utakon az új járművekkel" - nyilatkozta Jean Shiomoto szakértő. Hozzátette, hogy most minden érintett kifejtheti a véleményét a kérdésben, majd ezt követően kerülhet sor egy új jogszabály elfogadására. Amint ez megtörténik, akkor az nemcsak az Egyesült Államokban, hanem a világ más pontjain is precedens értékűvé válhat, és több más ország is kiindulópontként tekinthet majd rá akkor, amikor saját törvényeket kell hozniuk e területen.
 
A jogszabálytervezet nem kizárólag közlekedés- és járműbiztonsági követelményeket tartalmaz, hiszen az adatvédelmet sem hagyja szó nélkül. A mostani elképzelések szerint az autógyártóknak pontosan tájékoztatniuk kellene a járművek tulajdonosait arról, hogy a navigációhoz, illetve az autók rendeltetésszerű működtetéséhez milyen adatokat gyűjtenek, és azokat miként használják fel. Mindezek mellett a gyártók a kiberbiztonsági kockázatokra sem legyinthetnének, mivel olyan öndiagnosztikai és detektáló technológiákat kellene majd beépíteniük az autókba, amik révén egyebek mellett a kibertámadások felismerése és elhárítása is megvalósítható lenne.
 
Rohamosan fejlődnek a járművek

Az elmúlt időszakban egyre több autógyártó jelezte, hogy fejleszti a saját, önvezető gépkocsiját. Legutóbb a Ford jelentette be, hogy Ford Fusion Hybridek segítségével beveti a saját technológiáit, amiket leginkább Palo Altoban fejlesztenek a szakemberei. Jelenleg több mint 100 kutató és mérnök dolgozik a gyártó erre a célra létesített kutatóközpontjában.
 
A Google és a Ford mellett egyebek mellett az Audi, a Mercedes, a Lexus, a Tesla és a BMW is egyre intenzívebben dolgozik az önvezető gépkocsik fejlesztésén.
   
Címlapról

Microsoft: nem lesz többé 123456

A Microsoft változtat az eddigi jelszóbiztonsági szabályain. Ezentúl nem enged olyan jelszavakat beállítani, amelyek nagyon gyakoriak és könnyen megfejthetők.
Biztonságportál Prémium belépés
Gyorssegély
 
Antivírus: Avast |  AVG |  Malwarebytes | 
Tűzfal: Comodo |  ZoneAlarm
Mentés: Cobian Backup
Online: ESET |  Bitdefender |  Norton |  Panda
hirdetés

Prémium hírcsatorna

  1. A Cisco IOS XE/XR esetében egy szolgáltatásmegtagadásra lehetőséget adó hibára derült fény.

  2. A Google jelentős biztonsági frissítést adott ki a Chrome böngészőjéhez.

  3. A TYPO3 esetében egy veszélyes sebezhetőséget kell megszüntetni.

  4. A VMware vCenter Server egy XSS-alapú támadásokra lehetőséget adó hibát tartalmaz.

  5. A Xen egy olyan hibát tartalmaz, amely szolgáltatásmegtagadási támadások kockázatát veti fel.

  6. A Bucbi nevű zsaroló program öt bitcoint követel azért, hogy a tönkretett fájlok helyreállíthatóvá váljanak.

  7. A Cryptolocker zsaroló program anonim módon próbálja behajtani a követeléseit a felhasználóktól.

  8. A Tronariv trójai elektronikus levelek mellékletében terjed, és a fertőzés után számos nemkívánatos művelet végrehajtására válik alkalmassá.

  9. A Wortrik trójai FTP- és levelezőszervereket is ostromol a fertőzött számítógépekről.

  10. A Duuzer trójai adatlopásból és hátsó kapu kiépítéséből is kiveszi a részét, ezért többféle kockázatot is felvet.

Partnerhírek

  1. 4n

    Az ESET kutatói felfedeztek egy olyan kártékony kódot, amely legalább 2008 óta elkerülte az internetbiztonsági szakemberek figyelmét.

  2. 15n

    Az ESET kiadta a legfrissebb vírustoplistáját, amelyen érdekes változások történtek.

  3. 24n

    Az ESET szakértői a zsarolóvírusok működési mechanizmusa és a megelőzési folyamatok lehetőségei mellett megvizsgálták az újfajta kiberbűnözési trend több aspektusát is.

  4. 1h

    A KÜRT fejlesztői műhelyében született technológiák és termékek lehetővé tették, hogy a hazai piac egyik legsikeresebb információbiztonsági cége olyan nemzetközi piacokra is kiléphessen, mint például az USA vagy Kína

  5. 1h

    2016 márciusában nemcsak visszatért, de át is vette a vezetést a Nemucod trójai, a zsarolóvírusok legfőbb terjesztője.

  6. 1h

    A folyamatosan növekvő és egyre kifinomultabb támadások miatt, valamint a biztonságtudatos gondolkodás erősítése érdekében az ESET és a KÜRT biztonságtechnológiai cég közös szakmai útmutatással nyújt segítséget.

  7. 1h

    Megjelent a Balabit tevékenység felügyeleti megoldásának legfrissebb verziója, mely mostantól a Microsoft nyilvános felhő környezetében is képes a felhasználói aktivitások valós idejű monitorozására.

  8. 1h

    Az ESET biztonságtechnológiai cég kutatói a Linuxos rendszereket támadó Kaiten nevű kártevő új, továbbfejlesztett változatát fedezték fel.

  9. 1h

    2016 februárjában is a Bundpil féreg okozta a legtöbb fertőzést, és immár több mint fél éve vezeti a vírusok toplistáját.

  10. 2h

    Általános vélekedés és jótanács volt a biztonsági szakemberektől, hogy az igazán fontos adatainkat tartalmazó számítógépeket, vagy azok hálózatát ne csatlakoztassuk az internethez, így megvédhetjük őket a rosszindulatú adatlopó kártevőktől.

hirdetés
Isidor Club
 
 

Biztonságportál Prémium

Isidor Biztonsági Központ