Milliónyi reklámot blokkol a Google

A Google milliószámra blokkolja a káros reklámokat a különféle oldalain, illetve a hirdetési hálózatában. Sajnos azonban ettől még a csalók nem adják fel a küzdelmet.
 

A Google minden olyan reklámot nemkívánatosnak, ártalmasnak tekint, amelyek nem felelnek meg a hirdetési szabályzatában foglaltaknak. Így például szűri azokat a reklámokat, amelyek hamis és veszélyes termékeket, kártékony programokat vagy csalásra alkalmas weboldalakat népszerűsítenek. Mindezt elsősorban automatizált rendszerek révén valósítja meg, de a hirdetések blokkolását felhasználók, a reklámhálózatához kapcsolódó tartalomszolgáltatók vagy hatóságok bejelentései alapján is kezdeményezheti. A legfrissebb statisztikákból az derül ki, hogy tavaly több millió esetben kellett beavatkoznia. 

Az AdWords csapata által közzétett információk szerint 2014-ben 524 millió "rossz" hirdetést blokkoltak, és 214 ezer hirdetőt tiltottak ki a reklámhálózatból. Ezzel összefüggésben pedig további negyedmillió olyan weboldalt is sikerült leleplezni, amelyek kifejezetten kártékony programok terjesztését szolgálták. A hirdetők nagy számban történő kitiltásának egyik oka, hogy a Google a legtöbb esetben nem mérlegel, és egy kártékony hirdetés feltűnése esetén nemcsak a reklámot teszi elérhetetlenné, hanem az ahhoz kapcsolódó AdWords fiókot is. Érdekesség, hogy a cég megközelítőleg ötezer hirdetőjétől azért vált meg, mert azok adathalász tevékenységekbe igyekeztek bevonni a szolgáltatásait.


Forrás: Google

A vállalat jelezte, hogy az AdWords mellett a Google Shopping is folyamatos megfigyelés alatt áll, amire szükség is van. Tavaly több mint 33 ezer kereskedőt kellett letiltani, amelyek megszegték a rendszer használatával kapcsolatos szabályokat. 

"Ez egy folyamatos csata. A csalók újabb és újabb, mind kifinomultabb módszereket dolgoznak ki, ezért nekünk is töretlenül kell fejlesztenünk a védelmi technológiáinkat, eljárásainkat" - nyilatkozta Vikaram Gupta, a Google egyik hirdetéskiszolgálásért felelős igazgatója. Ugyanakkor a nagy kérdés az, hogy a milliószámra blokkolt kártékony reklámok mellett mennyi ártalmas hirdetés juthat át a szűrőkön. Erre a kérdésre azonban senki sem tudja a pontos választ.
 
  1. 4

    Több mint egy tucat biztonsági javítást kapott az ArubaOS.

  2. 3

    A Samsung néhány alkalmazásához fontos biztonsági frissítést tett letölthetővé.

  3. 4

    A Google Chrome ismét veszélyes biztonsági hibáktól vált meg.

  4. 4

    Az Apple Xcode két biztonsági javítással gyarapodott.

  5. 3

    A Netgate pfSense esetében egy biztonsági rés befoltozására van szükség.

  6. 4

    Az Apple 105 biztonsági hibáról számolt be a macOS kapcsán.

  7. 4

    Jelentős mennyiségű biztonsági javítás érkezett az iOS és iPadOS operációs rendszerekhez.

  8. 4

    Megjelent a watchOS legújabb verziója, amely számos biztonsági frissítéssel szolgál.

  9. 3

    A Google két biztonsági hibát javított az Androidban, amelyek közül az egyik kritikus veszélyességű.

  10. 4

    A RUCKUS Network Director (RND) egy biztonság hibát tartalmaz.

Partnerhírek
Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik.

​Iskolakezdés: így készítsük fel a gyerekek első telefonját vagy laptopját

Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.

hirdetés
Közösség