Milliónyi reklámot blokkol a Google

A Google milliószámra blokkolja a káros reklámokat a különféle oldalain, illetve a hirdetési hálózatában. Sajnos azonban ettől még a csalók nem adják fel a küzdelmet.
 

A Google minden olyan reklámot nemkívánatosnak, ártalmasnak tekint, amelyek nem felelnek meg a hirdetési szabályzatában foglaltaknak. Így például szűri azokat a reklámokat, amelyek hamis és veszélyes termékeket, kártékony programokat vagy csalásra alkalmas weboldalakat népszerűsítenek. Mindezt elsősorban automatizált rendszerek révén valósítja meg, de a hirdetések blokkolását felhasználók, a reklámhálózatához kapcsolódó tartalomszolgáltatók vagy hatóságok bejelentései alapján is kezdeményezheti. A legfrissebb statisztikákból az derül ki, hogy tavaly több millió esetben kellett beavatkoznia. 

Az AdWords csapata által közzétett információk szerint 2014-ben 524 millió "rossz" hirdetést blokkoltak, és 214 ezer hirdetőt tiltottak ki a reklámhálózatból. Ezzel összefüggésben pedig további negyedmillió olyan weboldalt is sikerült leleplezni, amelyek kifejezetten kártékony programok terjesztését szolgálták. A hirdetők nagy számban történő kitiltásának egyik oka, hogy a Google a legtöbb esetben nem mérlegel, és egy kártékony hirdetés feltűnése esetén nemcsak a reklámot teszi elérhetetlenné, hanem az ahhoz kapcsolódó AdWords fiókot is. Érdekesség, hogy a cég megközelítőleg ötezer hirdetőjétől azért vált meg, mert azok adathalász tevékenységekbe igyekeztek bevonni a szolgáltatásait.


Forrás: Google

A vállalat jelezte, hogy az AdWords mellett a Google Shopping is folyamatos megfigyelés alatt áll, amire szükség is van. Tavaly több mint 33 ezer kereskedőt kellett letiltani, amelyek megszegték a rendszer használatával kapcsolatos szabályokat. 

"Ez egy folyamatos csata. A csalók újabb és újabb, mind kifinomultabb módszereket dolgoznak ki, ezért nekünk is töretlenül kell fejlesztenünk a védelmi technológiáinkat, eljárásainkat" - nyilatkozta Vikaram Gupta, a Google egyik hirdetéskiszolgálásért felelős igazgatója. Ugyanakkor a nagy kérdés az, hogy a milliószámra blokkolt kártékony reklámok mellett mennyi ártalmas hirdetés juthat át a szűrőkön. Erre a kérdésre azonban senki sem tudja a pontos választ.
 
  1. 3

    A FreeRDP-hez öt patch vált elérhetővé.

  2. 4

    A Dell biztonsági frissítést adott ki a Custom VMware ESXi-hez.

  3. 4

    A Google kritikus veszélyességű sebezhetőségeket orvosolt a Chrome webböngésző kapcsán.

  4. 3

    Az IBM QRadar SIEM-hez egy biztonsági javítás érkezett.

  5. 3

    A Fortinet FortiNAC-F kapcsán egy biztonsági hibára derült fény.

  6. 4

    A Firefox legújabb kiadása számos sebezhetőséget orvosolt.

  7. 4

    A CrushFTP fejlesztői egy biztonsági rést foltoztak be.

  8. 4

    A GNU C Library kapcsán egy veszélyes biztonsági résre derült fény.

  9. 4

    A Microsoft Edge legújabb verziója számos sebezhetőséget szüntet meg.

  10. 4

    Kritikus fontosságú hibajavítás vált elérhetővé a ChromeOS-hez.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség