Kártékony reklámok: a Google is megizzadt
Legalább két olyan reklámkampányt sikerült indítaniuk a csalóknak a Google rendszerein keresztül, amelyek nemkívánatos weboldalakra irányították a felhasználókat.
Az internetes csalók folyamatosan próbálkoznak azzal, hogy jól ismert reklámkiszolgálókon keresztül tudják terjeszteni a nemkívánatos kódjaikat, illetve kártékony weboldalakra tudják vezetni a felhasználókat. Tavaly az egyik legnagyobb hírverést az az ártalmas reklámkampány kapta, amelynek során a YouTube, az Amazon és a Yahoo! egyes weboldalai is belekeveredtek reklámalapú vírusterjesztésbe.
A Google sem bírta
A Sucuri biztonsági cég egy újabb malvertising esetre hívta fel a figyelmet. A bűnözők ezúttal a Google rendszereit szemelték ki maguknak, és legalább két AdSense kampányt indítottak. Ehhez olyan hirdetéseket kapcsoltak, amelyek a weboldalon való megjelenésük után azonnal átirányították a felhasználókat különféle weblapokra. Ezeken az oldalakon további reklámok jelentek meg egyebek mellett súlycsökkentő termékekkel és bőrápolási szerekkel kapcsolatban. Volt olyan káros weblap is, amely a Forbes magazin hivatalos oldalát másolta.
Noha a kártékony reklámokat a szolgáltatók szűrik, illetve probléma esetén gyorsan szoktak reagálni, ez esetben nem így történt. A csalók ugyanis számos trükköt vetettek be annak érdekében, hogy minél nehezebben lehessen felderíteni és letiltani a reklámjaikat. Rendszeresen új URL-eket alkalmaztak, és váltogatták a hirdetéseiket. Ráadásul az akciójukat oly módon valósították meg, hogy a problémás bannerekre a felhasználóknak még csak kattintaniuk sem kellett ahhoz, hogy az átirányítás megtörténjen.
Az első károkozások december második felében kezdődtek, és idén január 9-én értek el egy olyan "kritikus" szintet, amikor már jó pár üzemeltető jelezte a Google-nek, hogy valami nagyon nincs rendben. A vállalat másnap közölte, hogy a malvertising ellen küzdő biztonsági csoportja intenzíven foglalkozik a bejelentésekkel, és a múlt héten sikerült meggátolni az elkövetőket.
Az eddig megjelent hírek szerint a csalók két AdWords fiók révén hajtották végre a cselekedeteiket. Vagy az történt, hogy két teljesen legálisan működő fiókhoz szereztek hozzáférést (például jelszavakat loptak), vagy saját maguk hoztak létre fiókokat, és kezdetben legális hirdetéseket publikáltak a feltűnés kerülése érdekében.
Denis Sinegubko, a Sucuri malware kutatója szerint a Google eddig jó munkát végzett a malvertising elleni küzdelemben, de a mostani eset arra világított rá, hogy nem ülhet a babérjain. Ha ugyanis nem lép fel hatékonyabban, és nem szűri pontosabban a nemkívánatos tartalmakat, reklámokat, akkor az AdWords/AdSense szolgáltatásai könnyen a kiberbűnözők kedvelt célpontjaivá válhatnak.
-
Az IBM tizenhat biztonsági rést foltozott be a QRadar SIEM megoldásán.
-
A Samsung rengeteg biztonsági rést szüntetett meg az okostelefonjain.
-
A Microsoft két sebezhetőségről adott tájékoztatást az Edge böngésző kapcsán.
-
A CUPS fejlesztői két biztonsági hibát javítottak.
-
A TYPO3 öt újabb frissítés révén tehető biztonságosabbá.
-
A GitLab fejlesztői újabb sebezhetőségekről számoltak be.
-
Az Adobe az e-kereskedelmi szoftverei kapcsán egy kritikus veszélyességű biztonsági rést foltozott be.
-
Az Adobe Acrobat és Reader szoftverek két biztonsági javítással bővültek.
-
Az Adobe a Premiere Pro alkalmazásban egy biztonsági rést foltozott be.
-
Az Adobe ColdFusion egy kritikus biztonsági frissítést kapott.
Az iskolakezdés sok családban nemcsak a füzetek és tolltartók beszerzését jelenti, hanem az első saját okoseszköz – telefon, tablet vagy laptop – megvásárlását is a gyerekek számára.
Az ESET közzétette legfrissebb kiberfenyegetettségi jelentését, amely a 2024. december és 2025. május közötti időszakban tapasztalt kiberkockázatokat mutatja be
OLDALUNK
RSSImpresszum
Hirdetési információk
Adatvédelem
Felhasználási feltételek
Hozzászólási szabályzat