Így védik adatainkat a legnagyobb szolgáltatók

Az egyik amerikai nonprofit szervezet azt vizsgálta, hogy a legnagyobb informatikai vállalatok és szolgáltatók miként kezelik a felhasználók bizalmas adatait.
 

Miközben az Egyesült Államokban elbukott az adatok megosztásáról és egyéb adatvédelmi kérdésekről rendelkező CISPA (Cyber Intelligence Sharing and Protection Act) törvény, aközben a jogszabály elfogadását ellenző EFF (Electronic Frontier Foundation) nonprofit szervezet egy érdekes felmérést végzett. Ennek során azt vizsgálta, hogy az elmúlt időszakban miként változott a legjelentősebb amerikai szolgáltatók adatvédelemhez kapcsolódó magatartása azon esetekben, amikor valamilyen ok folytán hatósági vagy jogi eljárások miatt személyes adatokat kell kiadniuk az illetékes szervek számára.

Az EFF többek között arra volt kíváncsi, hogy ha egy cég kap egy végzést adatok kiadásával kapcsolatban, akkor milyen módon tesz eleget a törvényi előírásoknak, illetve miként kezeli az ilyen ügyeket a felhasználók irányába. A felmért jellemzők között megtalálhatóak voltak az ügyfelek értesítésére vonatkozó eljárások, az ilyen esetekre vonatkozó iránymutatások és az átláthatóságot javító jelentések. Ezek mellett szempont volt, hogy az adott szervezet miként harcol a felhasználók adatvédelmi jogaiért a bíróságok, illetve a törvényhozás előtt.

A leggyatrább eredményt a Verizon és a MySpace érte el, amelyek tulajdonképpen minden vizsgált kategória tekintetében megbuktak. Ugyanakkor az Apple, az AT&T és a Yahoo! sem büszkélkedhet, hiszen mindössze hatból egy csillagot szereztek. Az adatvédelmi vizsgálatok során viszont kifogástalanul szerepelt a Twitter és a Sonic.net. Mögöttük nem sokkal maradt le a Dropbox, a Google, a LinkedIn valamint a SpiderOak. A Facebook és a Microsoft a középmezőnyben végzett.


Forrás: EFF

Ha az elmúlt évek hasonló felméréseit figyelembe vesszük, akkor a Google visszacsúszott a rangsorban. Ennek pedig az az oka, hogy a vállalat a korábbi szokásaitól eltérően egyre kevésbé értesíti a felhasználókat akkor, amikor adatokat kell kiadnia megfelelő határozatok, végzések alapján. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy ez az amerikai jogszabályok értelmében nem is mindig kötelessége. Az előző évekhez képest javított a Facebook valamint a Yahoo!. Az előbbi az átláthatóságot biztosító jelentéseinek köszönhetően erősített, míg az utóbbi a bírósági eljárásokban állt ki hatékonyabb az ügyfelei jogaiért. Az EFF szerint az adatvédelem szempontjából a Microsoft és a Twitter tevékenysége is átláthatóbbá vált.
 
  1. 3

    Az IBM QRadar SIEM-hez egy biztonsági javítás érkezett.

  2. 3

    A Fortinet FortiNAC-F kapcsán egy biztonsági hibára derült fény.

  3. 4

    A Firefox legújabb kiadása számos sebezhetőséget orvosolt.

  4. 4

    A CrushFTP fejlesztői egy biztonsági rést foltoztak be.

  5. 4

    A GNU C Library kapcsán egy veszélyes biztonsági résre derült fény.

  6. 4

    A Microsoft Edge legújabb verziója számos sebezhetőséget szüntet meg.

  7. 4

    Kritikus fontosságú hibajavítás vált elérhetővé a ChromeOS-hez.

  8. 3

    A ClamAV kapcsán egy közepes veszélyeségű sebezhetőségre derült fény.

  9. 3

    Az IBM két sebezhetőségről számolt be a WebSphere Application Server kapcsán.

  10. 3

    Az Oracle 71 hibajavítást adott ki az Oracle Linux operációs rendszerhez.

Partnerhírek
Amikor a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt

Minden szülő legrosszabb rémálma felvenni egy ismeretlen számról érkező hívást, és azt hallani, hogy a gyermeke segítségért kiált.

Romantika helyett átverés Valentin-napon?

Az online társkeresés elterjedésével alapjaiban változott meg az emberek közötti kapcsolatteremtés.

hirdetés
Közösség